ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

رابطه قرص ضد بارداری و ریزش مو؛ عجیب اما واقعی! چه باید کرد؟

چه ارتباطی میان قرص ضد بارداری و ریزش مو وجود دارد؟

قرص های ضد بارداری به دلیل تاثیری که روی هورمون های فرد دارند، می توانند باعث ریزش مو شوند. بسیاری از درمان‌های نسخه‌ ای و بدون نسخه برای ریزش مو در دسترس هستند که فرد می تواند از آن‌ها استفاده کند. همچنین می‌ تواند به روش های غیرهورمونی برای کنترل بارداری مثل استفاده از کاندوم و … روی آورد. در ادامه این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که آیا میان قرص ضد بارداری و ریزش مو ارتباطی وجود دارد؟ با ما همراه باشید.

قرص ضد بارداری برای جلوگیری از ریزش مو موثر است؟

هر نوع روش کنترل بارداری که هورمونی باشد – از جمله قرص های خوراکی، چسب های پوستی، تزریق هورمونی و کاشت ها – به طور بالقوه می تواند باعث ریزش مو شود و شما به قرص جلوگیری از ریزش مو نیاز پیدا کنید. در واقع ماده ای که در این محصولات ممکن است سبب ریزش مو شود، پروژستین است. یکی از بیشترین اثرات داروهای هورمونی مربوط به رابطه میان مصرف قرص ضد بارداری و ریزش مو است.

پروژستین هورمونی است که دارای فعالیت آندروژنیک است، به این معنی که مانند هورمون های مردانه عمل می کند. برخلاف پروژسترون طبیعی، شکل مصنوعی هورمون دارای فعالیت آندروژنیک بوده، بنابراین ممکن است اثراتی مشابه هورمون های مردانه در بدن ایجاد کند.

فعالیت آندروژنیک قرص های ضد بارداری ممکن است اثرات منفی مختلفی از جمله ریزش مو داشته باشند. برخی از پروژستین ها نسبت به سایرین اثر آندروژنی بیشتری دارند. قرص های ضد بارداری در زنانی که به تغییرات هورمونی حساس بوده یا مستعد ریزش موی هورمونی هستند، بیشتر باعث ریزش مو می شوند.

کسانی که سابقه خانوادگی ریزش مو دارند هم باید از این عارضه جانبی آگاه باشند. افرادی که در مورد ریزش مو نگرانی دارند، می توانند با پزشک خود در مورد مصرف قرصی که فعالیت آندروژنی پایینی دارد، صحبت کنند. از طرف دیگر، آن ها می توانند در مورد روش های کنترل بارداری غیر هورمونی از متخصصین مشورت گرفته و در صورت لزوم از آن ها استفاده نمایند. مهم این است که طرز استفاده قرص ضد بارداری برای ریزش مو را بدانید تا دچار این مشکل نشوید.


طرز استفاده قرص ضد بارداری برای ریزش مو

ماده موجود در قرص های ضد بارداری که باعث ریزش مو می شود، پروژستین است که معمولا در هورمون های مردانه نیز وجود دارد. به همین دلیل افرادی که تجربه ریزش مو در اثر مصرف قرص های ضد بارداری را دارند باید به روش های جایگزین فکر کنند.

قرص ضد بارداری برای رشد مو چه تاثیری دارد؟

کاهش حجم مو (نازک شدن مو) ناشی از یک بیماری ژنتیکی است. این مشکل از والدین به ارث می رسد و در آن فولیکول های مو به آندروژن ها (هورمون های مردانه) حساس هستند. همه زنان به طور طبیعی دارای مقداری آندروژن در بدن خود هستند، اما فقط برخی فولیکول های مو به آن ها واکنش نشان می دهند. اگر این مشکل را دارید، پس از شروع مصرف قرص ضد بارداری، فولیکول های موی شما به تدریج کوچک شده و در طول سال ها نازک می شوند. این عامل باعث کاهش حجم و طول موهای شما شده و در نهایت پوست سرتان را بیشتر نمایان می کند.

برخی از قرص های ضد بارداری می توانند، روند نازک شدن مو را کند یا متوقف کنند؛ چراکه سطح استروژن شما را افزایش یا سطح تستوسترون را کاهش می دهند. در این شرایط می توان گفت که میان مصرف قرص ضد بارداری و ریزش مو ارتباطی وجود ندارد.

سایر قرص های ضد بارداری می توانند سطح آندروژن (هورمون های مردانه) را افزایش دهند. این قرص ها ممکن است باعث تشدید شرایط در افرادی شوند که با مشکل نازک شدن پوست مواجه هستند.

اینکه آیا موهای شما به قرص های ضد بارداری واکنش نشان می دهد یا نه، بستگی به حساسیت فولیکول های مو شما به هورمون های موجود در قرص دارد. همچنین وابسته به شیمی بدن شما و متابولیسم دارو در بدن است. برخی از زنان متوجه می شوند که موهایشان به هیچ وجه تحت تأثیر قرص ضد بارداری قرار نمی گیرد و دچار ریزش یا نازک شدن مو نمی شود.

مصرف کدام قرص های ضد بارداری منجر به ریزش مو می شوند؟ آیا قرص ال دی باعث ریزش مو میشود؟

علاوه بر قرص ضد بارداری، برخی دیگر از روش های جلوگیری از بارداری نیز ممکن است منجر به ریزش مو شوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. داروهای ضد بارداری هورمونی که در زیر ذکر شده اند، پتانسیل قابل توجهی برای ایجاد یا تشدید ریزش مو دارند. توجه داشته باشید که هر دارویی یا درمانی که هورمون‌ های زنان را تغییر دهد از جمله قرص های ضدبارداری، می‌تواند باعث ریزش مو شود.

قرص ضد بارداری و ریزش مو

ایمپلنت های پروژسترون

میله های کوچکی هستند که با جراحی زیر پوست، معمولا روی بازو کار گذاشته می شوند. این میله های کوچک به طور مداوم دوز مشخصی از پروژسترون را برای جلوگیری از تخمک گذاری آزاد می کنند.

تزریق هورمون پروژسترون

مانند دپو پروورا که به عضلات بازو یا باسن تزریق می شود. این تزریق نیز از تخمک گذاری جلوگیری می کند.

چسب ضد بارداری

این پچ یا چسب را معمولا روی شانه، باسن یا شکم می چسبانند که به طور مداوم پروژسترون و استروژن آزاد کرده و از بارداری جلوگیری کند.

حلقه واژنی

یک حلقه انعطاف پذیر به قطر ۲ اینچ بوده که ترکیبی از سژسترون استات و سیستم واژن اتینیل استرادیول است که طی ۲۱ روز، پروژسترون و استروژن آزاد کرده و از بارداری جلوگیری می کند. سپس به مدت یک هفته حلقه را برداشته و دوباره به مدت سه هفته از آن استفاده می شود.

چه افرادی مستعد ریزش مو ناشی از مصرف قرص ضد بارداری هستند؟

ابتلا به برخی بیماری های خاص به همراه مصرف قرص ضد بارداری ممکن است خطر ریزش مو را افزایش دهد. در ادامه به عواملی که به ارتباط بین قرص ضد بارداری و ریزش مو دامن می زنند، اشاره خواهیم کرد.

ریزش مو ناشی از مصرف قرص

آلوپسی آندروژنیک ارثی

این بیماری ارثی مرتبط با هورمون ها باعث کوچک شدن فولیکول های مو و توقف رشد آن می شود.

افزایش تاثیر قرص ال دی برای ریزش مو با افزایش سن 

با افزایش سن، رشد مو در بیشتر افراد کند می شود. در برخی از افراد، فولیکول‌های مو رشد مو را متوقف می ‌کنند که منجر به نازک شدن موها می ‌شود.

افراد تحت درمان سرطان

شیمی درمانی و پرتودرمانی می تواند باعث شود که فرد تمام موهای خود را از دست بدهد.

تاثیر استرس روی موها

هر نوع استرس ممکن است باعث افزایش ریزش مو شود. پس از پایان عامل استرس زا، موهای بیشتر افراد در عرض 6 تا 9 ماه به حالت قبلی خود باز می گردند. زایمان نیز یکی از عواملی است که باعث ایجاد حجم زیادی استرس در بانوان می شود.

آسیب رساندن به موها

استفاده از محصولاتی که رنگ مو ها را تثبیت کرده یا آن ها را رنگ می کنند و محصولاتی که به موها حالت می دهند، می تواند باعث ایجاد آسیب هایی شود که ریزش مو را به دنبال دارد.

محکم بستن موها

اگر اغلب اوقات موهای خود را محکم با کش می بندید، باید بدانید که این کار منجر به ریزش مو می شود.

ابتلا به عفونت پوست سر

عفونت پوست سر که باعث ایجاد پوسته و التهاب می ‌شود، می‌تواند باعث ریزش مو شده و حتی ممکن است منجر به طاسی شود.

عفونت پوست سر

عدم تعادل هورمونی

نوعی بیماری به نام سندرم تخمدان پلی کیستیک یا هورمون های مردانه بیش از حد وجود دارد که می تواند باعث نازک شدن موها شود. مبتلایان به این بیماری مجبورند تا از داروهایی مشابه با قرص های ضد بارداری استفاده کرده و به همین دلیل ممکن است دچار مشکل ریزش مو شوند.

ابتلا به بیماری تیروئید

تیروئید نیز یکی دیگر از عواملی است که منجر به نازک شدن تارهای مو و همچنین ریزش مو توده ای می شود.

فقر آهن و سایر مواد معدنی

هر یک از کمبودهای تغذیه ای مانند فقر آهن، پروتئین، کلسیم، روی، پتاسیم و… ممکن است منجر به ریزش مو شود.

علاوه بر مصرف قرص ضد بارداری، یک سری عوامل دیگر همچون فقر مواد مغذی در بدن، عدم تعادل هورمونی، ابتلا به برخی بیماری ها مثل تیروئید، داشتن استرس و … در تشدید مشکل ریزش مو موثر هستند.

روش های درمان ریزش مو ناشی از مصرف قرص ضد بارداری

احتمالا تاکنون متوجه ارتباط میان مصرف قرص ضد بارداری و ریزش مو شده اید. حال سوالی که ممکن است پیش بیاید این است که چگونه می توان این نوع ریزش مو را درمان کرد؟ در ادامه به طور مفصل راجع به این سوال صحبت خواهیم کرد.

در ابتدا شناسایی علت ریزش مو ضروری است تا فرد بتواند روش درمان موثری را پیش بگیرد. فرد مبتلا به این عارضه بهتر است به یک پزشک باتجربه مراجعه کرده تا ریزش موهایش هر چه سریع تر برطرف شده و به روال عادی خود بازگردد.

ریزش مو بعد از قطع قرص ضد بارداری

کاهش تاثیر قرص ال دی برای مو با ماینوکسیدیل (روگین)

استفاده از این دارو روی پوست سر (که بدون نسخه هم قابل تهیه است) می تواند رشد مو را تحریک کند.

لیزر درمانی برای ریزش مو در اثر مصرف قرص ضد بارداری

تحقیقات نشان می دهد، برخی از راهکارهای لیزر درمانی می تواند به درمان ریزش مو کمک کند.

میکرونیدلینگ برای حل مشکل ریزش مو در اثر استفاده از قرص ضد بارداری

دستگاه میکرونیدلینگ شامل صدها سوزن ریز است که به عمق پوست نفوذ کرده و رشد مو را تحریک می کنند.

تزریق کورتیکواستروئید برای کاهش عوارض قرص ال دی در شامپو

پزشک این دارو را به مناطقی از پوست سر که موها در آن نازک شده اند، تزریق می کند.

پلاسمای غنی از پلاکت

این درمان شامل قرار دادن مقدار کمی از خون فرد در دستگاهی است که آن را به قطعات مختلف جدا می کند. پس از آن، تیم درمان، پلاسمای خارج شده از خون را به ناحیه آسیب دیده پوست سر تزریق کرده که این کار منجر به رشد مجدد مو خواهد شد.

مصرف مکمل ها برای درمان ریزش مو در اثر مصرف قرص ضد بارداری

اگر آزمایش خون، کمبود ویتامین و مواد معدنی را نشان دهد، پزشک ممکن است مصرف مکمل را به شما توصیه کند. با این حال، مصرف بیش از حد معین ویتامین ها یا مواد معدنی می توانند مضر باشند. هیچ فردی نباید خودسرانه مکمل مصرف کند، مگر اینکه با مشورت پزشک و پس از انجام آزمایش خون باشد.

مکمل های ویتامین

کاشت مو برای درمان ریزش مو در اثر مصرف قرص ضد بارداری

اگر ریزش موی فرد بنا به دلایلی متوقف و درمان نشد، پیوند یا کاشت مو ممکن است موثر باشد.

سایر گزینه های درمانی شامل داروهای تجویزی است. سازمان غذا و دارو آمریکا، فیناستراید (پروپسیا) را برای درمان ریزش مو با الگوی مردانه تایید کرده است. گاهی اوقات پزشکان استفاده از اسپیرونولاکتون (آلداکتون) را برای درمان ریزش موی زنانه توصیه می کنند.

توجه داشته باشید که همه داروها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. افراد باید هر مشکلی که در اثر مصرف دارو برای آن ها پیش میاید را به پزشک خود گزارش دهند.Top of Form

ریزش مو بعد از قطع قرص ضد بارداری

مصرف قرص ضد بارداری و ریزش مو با هم ارتباط مستقیم دارند. به همین دلیل ممکن است برای درمان این عارضه، پزشک به شما توصیه کند که مصرف قرص ضد بارداری را قطع کرده و از سایر روش های پیشگیری استفاده کنید.

اگر تجربه مصرف قرص ضد بارداری و ریزش مو را داشتید، نگران نباشید. معمولا اثر این داروها موقتی بوده و پس از گذشت ۶ تا ۹ ماه از قطع مصرف قرص ضد بارداری، مو مجدد رشد کرده و به حالت عادی خود برمی گردد.

معمولا اثر داروهای هورمونی موقتی بوده و پس از گذشت ۶ تا ۹ ماه از زمان قطع مصرف قرص ضد بارداری، مو مجدد رشد کرده و به حالت عادی خود برمی گردد.

سوالات متداول درباره رابطه قرص ضد بارداری و ریزش مو

در ادامه قصد داریم به رایج ترین سوالات در مورد ارتباط میان قرص ضدبارداری و ریزش مو پاسخ دهیم.

عوارض قرص های ضد بارداری چیست؟

قرص های ضد بارداری و به طور کلی هر دارویی که باعث بهم ریختن هورمون های زنان شود، منجر به ریزش مو خواهند شد. دلیل این عارضه، وجود هورمون مردانه ای به نام پروژستین در این داروهاست.

بهترین داروهای درمان ریزش مو کدام هستند؟

برای تجویز بهترین دارو برای درمان ریزش مو، ابتدا باید مشکل تشخیص داده شود. سپس با توجه به نوع عارضه می توان دارو تجویز کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. معمولا ماینوکسیدیل، لیزر، میکرونیدلینگ، کاشت مو و … از جمله روش های درمان ریزش مو هستند.

میکروسرم ویتامین سی (C/ث) هایلایف

چرا میکروسرم؟

  • دلایل متعددی را می توان نام برد که پوست صورت دچار عوارض و آسیب های جدی شود
    . آلودگی هوا
    . فشارهای عصبی
    . تغذیه نامناسب
    . عدم رعایت روتین های پوستی
    . جغرافیای سرد و خشک

و ده ها دلیل دیگر که هر کدام قابل بحث و بررسی هستند. اما راه حل چیست و چه کاری باید انجام داد که پوست در روند درمان مناسب خود قرار گیرد؟

یکی از محصولاتی که می توان در روتین روزانه پوستی به عنوان یک عضو پیشتاز و دوست داشتنی قرار داد، میکرو سرم های هایلایف است که یک محصول با فرمول تخصصی با کمترین میزان چربی و جذب سریع، یک عملکرد آنی بر روی پوست بر جا می گذارد و با کمک گرفتن از مواد معدنی و مغذی یک حس فرح بخش را برای مصرف کننده محترم به ارمغان می آورد.

پس به جرأت می توان گفت که هر زمانی که پوست صورتتان نیازمند یک معجزه آنی بود می توانید با اطمینان کامل یکی از چهار میکروسرم هایلایف را که مناسب تیپ پوستی شما می باشد استفاده نمایید و الباقی روند  درمان را به این محلول ۵۰ میل بسپارید

سرم‌های ویتامین سی یکی از پرطرفدارترین سرم‌های مصرفی برای پوست هستند که برای روشن‌کنندگی و جوانسازی به کار می‌روند. اما از کجا بدانیم کدام سرم برای پوست ما مناسب‌تر است؟ کدام یک از ترکیبات موثرتری استفاده کرده؟ آیا ویتامین سی برای پوست شما مناسب است یا خیر؟ به چه ترتیبی باید از آن استفاده کنید؟ نهایتا بهترین برند سرم ویتامین سی در ایران چیست؟

برای پاسخ به تمام این سوالات در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید.

  • میکروسرم ویتامین سی:

 

  • فرمول تخصصی
  • سرمی بسیار سبک با جذب سریع
  • حاوی مواد معدنی و مغذی پوست
  • بهبود رنگدانه های پوستی
  • بهبود لکه های سطحی پوست
  • جلوگیری از تیرگی دور چشم
  • مناسب انواع تیپ پوستی
  • تولید شده با عشق

عملکرد میکروسرم ویتامین سی هایلایف:

  • روشن کننده پوست و لک های سطحی پوست
  • محافظت از پوست در برابر تابش نور خورشید
  • خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی برای پوست
  • شفافیت و درخشندگی بافت پوست
  • کمک به کاهش چین و چروک

اکتیو های مهم میکروسرم ویتامین سی:

  • ویتامین سی
  • آزلائیک اسید
  • عصاره روغن لوندر
  • شی باتر
  • آلوئه ورا
  • گیاه دم اسب


نحوه استفاده از سرم هیالورونیک اسید هایلایف
طریقه استفاده در منزل:

ابتدا پوست صورتتان را با شوینده مناسب شسته و با کمک تونر مخصوص تیپ پوستی خود تمیز نمایید، ۲ الی ۴ قطره از سرم را بر روی صورت بریزید و تا جذب کامل ماساژ دهید،
برای نتیجه بهتر این عمل را ۲ الی ۳ بار در هفته تکرار کنید.
قابلیت استفاده بر روی پوست صورت، گردن و دکلته.
نکته مهم:در صورت استفاده از میکروسرم ویتامین سی، استفاده مستمر از ضد آفتاب و آبرسان روزانه را فراموش نکنید

طریقه استفاده کلینیکال:

  • قابل استفاده در پایان درمان های پوستی
  • مناسب استفاده بعد از فرایند پلاژن تراپی و میکرودرمی
  • مناسب استفاده همزمان با تکنولوژی اولتراسونیک

ویتامین چیست؟

برای آنکه بدانیم چه محصولی برای پوست ما مناسب‌تر است، باید با مکانیزم کار و «چیستی» آن آشنا شویم. در ابتدا باید بدانیم اصلا ویتامین چیست؟

ویتامین‌ها میکرومولکول‌های ضروری برای عملکرد ریز ارگانیسم‌های بدن هستند. ویتامین‌ها عموما یا در بدن تولید نمی‌شوند و یا به حد کافی تولید نمی‌شوند. این ریزمولکول‌ها برای متابولیسم بدن بسیار ضروری هستند و کمبود هر یک از آنان منجر به بیماری و نارسایی خواهد شد. ویتامین‌ها معمولا یک مولکول نیستند و مجموعه‌ای از چند مولکول مرتبط که به آن‌ها ویتامر (vitamer) می‌گویند.

ویتامین سی در دو شکل آسکوربیک اسید و دی هیدرو آسکوربیک اسید وجود دارد. شکل آسکوربیک اسید بسیار رایج‌تر از نوع دیگر آن است.

سرم ویتامین سی هایلایف

سرم ویتامین سی هایلایف

ویتامین سی چگونه به بهبود عملکرد بدن کمک می‌کند؟

همانطور که گفته شد ویتامین سی بیشتر در قالب آسکوربیک اسید یافت می‌شود که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی محسوب می‌شود. در واقع اثر اصلی ویتامین سی نیز آنتی اکسیدان بودن آن است.

آنتی اکسیدان چیست؟

به طور خلاصه می‌توان گفت آنتی اکسیدان‌ها خنثی کنندگان رادیکال‌های آزاد در بدن هستند. برای اینکه بهتر نوع عملکرد و اهمیت آنتی اکسیدان
‌ها را درک کنید، ابتدا باید با رادیکال‌های آزاد و مفهوم ریدوکس آشنا شوید:

ریدوکس یعنی چه؟

ریدوکس واکنش شیمیایی‌ای است که طی آن یک اتم الکترون می‌گیرد و یا از دست می‌دهد؛ اگر الکترون از دست بدهد به آن اکسیداسیون می‌گویند و اگر الکترون به دست آورد به آن ردوکسیون می‌گویند.

اکسیداسیون در بدن منجر به تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود. رادیکال‌های آزاد به علت واکنش پذیری بسیار بالا، با غشاء بافت‌ها واکنش می‌دهند و آن‌ها را تخریب می‌کنند. تخریب کلاژن که اسکلت اصلی پوست محسوب می‌شود یکی از عوارض ازدیاد رادیکال‌های آزاد در بدن است. استعمال دخانیات، الکل و تغذیه‌ی نادرست جزو مواردی هستند که سبب افزایش این عوامل مخرب در بدن می‌شوند.

آنتی اکسیدان، منجی بدن!

آنتی اکسیدان‌ها با تبادل الکترون، رادیکال‌های آزاد را به نوعی از کار انداخته و خنثی می‌کنند. بنابراین با جلوگیری از تخریب بافت و آسیب به بدن، آن را مهیای پیشرفت و بهبود عملکرد می‌کند.

آیا تنها خاصیت ویتامین سی آنتی اکسیدان بودن است؟

خیر! ویتامین سی طیف بسیار گسترده‌ای از کاربردها برای بدن را داراست. یکی از آنها آنتی اکسیدان بودن آن است. از دیگر عملکردهای مفید آن می‌توان به خواص ضد لک بودن آن اشاره کرد؛ ویتامرهای ویتامین سی با همکاری با یون‌های مس موجود در بدن منجر به کاهش فعالیت‌های آنزیم تیروزیناز که مهمترین عامل تولید ملانین در بدن است می‌شود. این امر به پیشگیری از ایجاد لک حاصل از افزایش ملانین در پوست می‌شود.

به این نکته توجه کنید که ملانین گرچه در  مباحث زیبایی به نوعی دشمن زیبایی تلقی می‌شود، اما این رنگدانه برای حفاظت از لایه‌های زیرین پوست تولید می‌شود. هر قسمت از پوست که در معرض اشعه‌های مضر آفتاب قرار بگیرد دچار لک می‌شود. دلیل این اتفاق، واکنش هوشمند بدن به این عامل مضر محیطی است. در واقع بدن از تجمع ملانین به عنوان سپری محافظ در برابر این اشعه‌ها استفاده می‌کند تا لایه‌های زیرین را از آسیب‌های ناشی از این اشعه‌های مصون بدارد.

این مطلب به وضوح نشانگر اهمیت ضد آفتاب است! استفاده از ضد لک‌ها بدون استفاده از ضد آفتاب، نه تنها بی نتیجه، بلکه مضر است. با این کار محافظ طبیعی پوست را از کار انداخته و محافظ دیگری (ضد آفتاب) را جایگزین آن نمی‌کنید و پوست را شدیدا در معرض عوامل مخرب بیرونی قرار می‌دهید.

ویتامین سی: سرم جذبی یا مکمل خوراکی؟

ممکن است این سوال پیش بیاید که برای بهره‌وری هرچه بهتر از خواص ویتامین سی، بهتر است آن را به صورت مکمل‌های خوراکی برای بدن تامین کنیم یا از سرم‌های جذبی استفاده کنیم؟

پاسخ: هر دو!

میوه‌جات به ویژه مرکبات سرشار از ویتامین سی هستند. به علاوه شما می‌توانید با استفاده از مکمل‌هایی نظیر قرص‌های جوشان معمول ویتامین سی مورد نیاز بدن خود را تامین کنید. پس آیا نیاز به سرم‌ها منتفی است؟ خیر. این ویتامین سی تامین شده از طریق مکمل‌های خوراکی مستقیما روی پوست اثر نمی‌کنند و بر تمام بدن تاثیر گذارند. برای بهره بردن از اثرات ویتامین سی به صورت تخصصی روی پوست، بهتر است به صورت موضعی ویتامین سی را جذب پوست کنیم. این امر معمولا با سرم‌ها صورت می‌گیرد.

مصرف بیش از حد ویتامین سی عوارض دارد؟

ویتامین‌ها به دو گروه محلول در آب و محلول در چربی تقسیم می‌شوند. مصرف بیش از حد ویتامین‌ها در کل باعث بروز عوارض می‌شود اما مصرف بیش از حد ویتامین‌های محلول در چربی عوارض جدی تری در پی خواهد داشت. ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب است و مصرف بیش از حد آن به شکل خوراکی، منجر به عوارضی نظیر دل درد، بیرون‌روی، تهوع، استفراغ، دل پیچه و سوء هاضمه در پی خواهد داشت. استفاده بیش از حد آن به شکل سرم منجر به تغییر pH پوست و بروز التهاب و حساسیت پوست خواهد شد.

سرم چیست؟

سرم‌ها ترکیبات یک‌دست ریزمولکول هستند و از مواد مغذی و فاکتورهای گوناگون به صورت سینرژیک تشکیل شده‌اند. سرم‌ها، برخلاف کوکتل‌ها، به علت سایز کم مولکول‌هایشان به راحتی و بدون دردسر قابل جذب هستند. به همین دلیل به راحتی جایگاه خود را در روتین روزانه‌ی افراد پیدا و حفظ کرده‌اند.

چرا سرم؟

همانطور که گفته شد سرم‌ها کارآیی بسیار بالا و دردسر بسیار کمی دارند. جذب سرم‌ها راحت است. قیمت آن‌ها مناسب است و نیز به راحتی یافت می‌شوند.

چرا سرم ویتامین سی هایلایف؟

برندهای سرم‌های ویتامین سی بسیار متنوع هستند اما تشخیص اینکه کدام سرم و کدام برند برای شما بهتر است به عوامل متعددی وابسته است. در مرحله‌ی اول سرمی که ترکیبات موثرتر و کارآمدتری داشته باشد بهتر است. منظور از ترکیبات، نوع ویتامین سی، غلظت آن و ترکیبات مکمل به کار رفته در آن است. عواملی مانند pH، شرایط تولید محصول و استانداردهای کسب شده از سازمان‌های بهداشتی و دارویی نیز همگی معیارهایی برای سنجش کیفیت سرم هستند.

سرم ویتامین سی هایلایف تحت لیسانس Macas Cosmetics کانادا، از ترکیب  سدیم آسکوربیل فسفات برای گنجاندن ویتامرهای ویتامین سی در سرم استفاده کرده. استفاده از این ترکیب، باعث افزایش غلظت ویتامین سی در این سرم شده است.

همچنین استفاده از آزلائیک اسید باعث افزایش چندین برابری خاصیت ضد لک این سرم شده. استفاده از عصاره روغن دم اسب برای جوانسازی، عصاره‌ی اسطخدوس و آلوئه‌ورا برای تنظیم pH، ضد التهاب و آبرسانی نیز این سرم را نسبت به سایرین منحصر به فرد کرده.

سرم ویتامین سی هایلایف

سرم ویتامین سی هایلایف

آیا سرم ویتامین سی هایلایف آلرژی‌زا است؟

اصولا واکنش آلرژیک به ویتامین سی به ندرت اتفاق می‌افتد. کسانی که به سرم ویتامین سی حساسیت نشان داده‌اند در واقع به سایر ترکیبات حاضر در آن سرم واکنش داده‌اند. معمولا ترکیباتی که در گروهی موسوم بهHarsh Chemical قرار می‌گیرند باعث واکنش‌های آلرژیک و التهابی می‌شوند. استفاده از الکل نیز چنین عوارضی را در پی خواهد داشت. معمولا بوی الکل را می‌توان در این سرم‌ها تشخیص داد.

خبر خوب اینکه در سرم هایلایف از هیچ ترکیب آلرژی و التهاب‌زایی استفاده نشده و این برتری بزرگی نسبت به سایر سرم‌هاست. در آزمایشات صورت گرفته ثابت شده که استفاده از این سرم هیچ عوارضی در پی نخواهد داشت و شما می‌توانید با خیال راحت این سرم را در روتین روزانه‌ی خود جا داده و از روشنی و جوانی پوستتان لذت ببرید.


ترکیبات سرم ویتامین سی هایلایف

ویتامین سی (در قالب سدیم آسکوربیل فسفات) عصاره روغن جوجوبا ارگانیک، آزالائیک اسید، عصاره روغن دم اسب، عصاره آلوئه‌ورا، روغن درخت بلوط، فنوکسی‌اتانول، اتیل هگزیل گلیسیرین، عصاره اسطخدوس، کارپیلیل گلیکول، سربیک اسید، پنتیلین گلیکول.

مزایای استفاده از سرم ویتامین سی هایلایف

کاهش لک، جلوگیری از ایجاد لک و هایپرپیگمنتیشن، کاهش و بهبود چروک، آنتی اکسیدان بسیار قوی، روشن‌کنندگی و شادابی پوست.

موارد منع مصرف سرم ویتامین سی هایلایف

این سرم با ترکیبات ضد حساسیت و التهاب، محصولی فوق‌العاده و کاربردی برای تمامی انواع پوست است. استفاده از این سرم برای تمامی انواع پوست مجاز است اما در صورتی که کاندیشن خاص پزشکی دارید، قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

کدام روش جذب سرم بهتر است؟

سرم‌ها از طرق مختلف قابل جذب هستند اما کدام یک اثربخشی بهتری خواهد داشت؟ در ادامه به آن می‌پردازیم:

اولین و ساده ترین روش جذب سرم، جذب با ماساژ و به صورت مالشی است. این روش موثر است اما عمق نفوذ مواد مغذی سرم در این روش بسیار کم است.

روش دوم جذب با دستگاه‌های اولتراسونیک است. این روش تا به حال محبوب‌ترین راه جذب سرم بوده. این دستگاه‌ها با کمک تکنولوژی اولتراسونیک (امواج فراصوت) مواد را اتمیزه (atomize) کرده و منجر به نفوذ بیشتر آن‌ها می‌شوند. به علاوه عمق نفوذ را افزایش داده و در نتیجه اثربخشی مواد مصرفی را به حداکثر می‌رسانند.

روش سوم الکتروپوریشن است. الکتروپوریشن گرچه هنوز در بازار زیبایی جا نیفتاده و بسیاری هنوز از مزایای آن بی‌خبرند، اما آینده متعلق به این تکنولوژی است! در مقاله‌ی الکتروپوریشن بیشتر در این باره توضیح داده‌ایم. الکتروپوریشن با استفاده از امواج در چینش غشاء سلولی منافذی ایجاد می‌کند و با استفاده از فشار اسمزی، مواد را مستقیما به سلول‌ها تزریق می‌کند. بدون سوزن، درد و خونریزی! این روش بیشترین بازدهی را دارد و روش پیشنهادی ماست.

میکروسرم هایلایف

میکروسرم هایلایف

میکروسرم هایلایف

میکروسرم هایلایف

کوکتل رادیانس توسکانی Radiance cocktail

کاربرد کوکتل مزوتراپی رادیانس و روشن کردن پوست

یک محلول درخشان کننده صورت با قدرت آنتی اکسیدانی و آنتی ملانوژنیک می باشد، این کوکتل قبل، در حین و پس از ملانوژنز عمل می کند، تشکیل ملانین را مهار کرده و تجزیه آن را افزایش می دهد. این کوکتل سنتز پروکلاژن در فیبروبلاست ها را نیز افزایش می دهد.

یک کوکتل سفیدکننده بر مبنای عصاره های طبیعی، آنتی اکسیدان ها و مواد روشن کننده پوست می باشد.

گلوتاتیون به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و سنتز ملانین را از طریق اختلال در قابلیت الحاق ال- دوپا به تیروزیناز در طی سنتز ملانین مهار می کند.

سوپراکسید دیسموتاز یک آنتی اکسیدان قوی است که اشکال اکسید شده ملانین را احیاء می کند و فرآیند اکسیداتیو تبدیل آن به یوملانین را آهسته می کند.

لایت اوشن و عصاره پیوراریا سیمبیوزوم (کودزو) ترکیبات طبیعی هستند. کودزو سیمبیوزوم NO آزاد را از پوست حذف می کند و بدین ترتیب مانع از آغاز ملانوژنز می شود.

لایت اوشن یک سفیدکننده/ روشن کننده فعال پوست با منشاء دریایی می باشد که به عنوان مهارکننده طبیعی تیروزیناز عمل می کند، البته فعالیت های چندگانه بر ضد ملانوژنز نیز دارد. این محصول از یک جلبک دریایی خاص (هالیداریس سیلیکوزا) بدست می آید که رادیکال های آزاد را خنثی کرده و در برابر تابش فرابنفش از پوست شما محافظت می کند و دارای فعالیت ضدپیری نیز می باشد (از کلاژن و الاستین محافظت می کند). لایت اوشن دندریسیته ملانوسیت ها را مهار می کند و مانع از انتقال ملانوزوم به کراتینوسیت ها می شود. این محصول بیان TRP-1 را مهار می کند و اثرات مکمل نظیر محافظت در برابر UVA و [1] UVB دارد، این محصول رادیکال های آزاد را جمع آوری کرده و در برابر التهاب و پیری محافظت ایجاد می کند.

ترکیبات کوکتل رادیانس توسکانی :

گلوتاتیون ردوکتاز، SOD، لایت اوشن، عصاره کودزو

[1]  نوری از خورشید به ما می رسد دو اشعه مضر دارد: UVA (اشعه فرابنفش دارای طول موج بالا) و UVB (اشعه فرابنفش دارای طول موج کوتاه)، اشعه UVB معمولا به لایه های سطحی پوست آسیب می رساند.

رنگساژ چیست؟ نحوه استفاده از شامپو رنگ چگونه است؟

شامپو رنگساژ چیست

شامپو رنگساژ چیست؟ شامپوهای رنگساژ محصول رنگی هستند، که شادابی و سرزندگی موهایتان پس از رنگ شدن را حفظ می‌کنند! زمانیکه شما موهایتان را رنگ می‌کنید از درخشش و براقیت آن‌ لذت میبرید. رنگ کردن موها جذابیت چهره و موهایتان افزایش می‌دهد. اما اگر چند باری موها را بشویید، میبینید که این خوشحالی عمر کوتاهی داشته و موهایتان رو به کدری می‌روند. در چنین وضعیتی یک متخصص رنگ مو توصیه می‌کند از شامپو رنگساژ استفاده کنید.

ترکیبات موجود در شامپو رنگساژ چیست؟ تاثیر استفاده از شامپو رنگساژ چیست؟ مزیت استفاده از شامپو رنگساژ چیست؟ دلیل توصیه آرایشگران و متخصصین این حرفه به استفاده از شامپو رنگساژ چیست؟ عوارض استفاده از شامپو رنگساژ چیست؟ اگر شما هم درباره این محصول فوق‌العاده محبوب این روزهای بازار محصولات آرایشی کنجکاو هستید و مرتباً موهایتان را رنگ می‌کنید، این مقاله را از دست ندهید.

در این بخش قصد داریم درمورد این محصول اطلاعات کافی در اختیارتان قرار دهیم. در پایان این مطلب شما خواهید فهمید که:

  • شامپو رنگساژ چیست؟
  • طریقه استفاده از شامپو رنگساژ به چه صورت است؟
  • مزیت‌های مصرف شامپو رنگساژ چیست؟
  • عوارض استفاده از شامپو رنگساژ چیست؟

دلیل کدر شدن رنگ مو چیست؟

حتماً شما هم از کدر شدن و کاهش زیبایی رنگ مو تنها بعد از گذشت چند روز خسته شدید و از طرفی دوست ندارید مرتباٌ موهایتان را رنگ کنید. رنگ مو برای اینکه بتواند به خوبی روی مو قرار بگیرد باید با اکسیدان ترکیب شود، بنابراین ترکیبات اکسیدان سبب آسیب دیدگی شدید موهایتان خواهد شد. اما دلیل کدر شدن رنگ مو چیست؟

دلیل اینکه رنگ موهایتان پس از چند بار شستشو کدر می‌شود، زیاد قرار گرفتن در مقابل نور خورشید، نمک دریا و کلر موجود در آب است. البته عدم مراقبت از موها پس از رنگ کردن هم باید به این دلایل افزود. با وجود این نمی‌توان برای همیشه دور استخر رفتن، حمام کردن و یا دریا رفتن را خط کشید و یا اینکه کاملاً از نور خورشید در امان ماند. ما پیشنهاد می‌کنیم که از شامپو رنگساژ استفاده کنید. اگر موهایتان را رنگ کردید، با استفاده از یک شامپو رنگساژ سرعت محو و کدر شدن رنگ مو را کاهش دهید.

شامپو رنگساژ چیست؟

شامپو رنگساژ نوعی رنگ مو رقیق شده است. فرمولاسیون شامپو رنگساژ به اینصورت است که هم موها را تمیز می‌کند و هم لایه‌ای رنگی روی موهای شما ایجاد می‌کند. برخلاف دیگر انواع شامپوها و محصولات شستشوی مو، این محصول کمک می‌کند که رنگ موی شما پر رنگ‌تر و درخشان‌تر شود. ضمناً شامپو رنگساژ برای جلوگیری از محو شدن و ازبین رفتن زودهنگام رنگ مو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این روش برای ساختن رنگ موهای خاص نیز استفاده می شود. 

شامپو رنگساژ چیست

عملکرد شامپو رنگساژ چگونه است؟

ممکن است بپرسید که دلیل توصیه به استفاده از شامپو رنگساژ چیست؟ زمانیکه شما از شامپو رنگساژ استفاده می‌کنید، رنگدانه‌های موجود در شامپو جای خالی رنگدانه‌هایی که از روی مو حذف می‌شوند را پر می‌کنند. بنابراین موها مجدداً جان می‌گیرند و رنگشان تازه‌تر و براق‌تر می‌شود.

کاربرد شامپو رنگساژ چیست؟

قبل از اینکه به طرز استفاده از شامپو رنگ بپردازیم، بهتر است با کاربرد شامپو رنگ ساژ آشنا شوید.

  • شامپو رنگساژ درخشش موها را افزایش می‌دهد.
  • از کدر شدن رنگ مو جلوگیری می‌کند.
  • جای رنگدانه‌های ازبین رفته را پر می‌کند.
  • می‌تواند موهایی که به رنگ بلوند رنگ شدند را تیره کند.

شرط تاثیر شامپو رنگ ساژ چیست؟

درمورد اینکه شرط تاثیر شامپو رنگساژ چیست باید بگوییم، برای اینکه شامپورنگساژ بهترین نتیجه را روی موهای شما ایجاد کند، باید موهایتان روشن و متخلخل باشد. چون این شامپو تنها مولکول‌های رنگی را روی ساقه مو قرار می‌دهد. اگر موهایتان روشن و متخلخل باشد، رنگدانه‌ها براحتی روی ساقه مو قرار می‌گیرند. در مقابل اگر موهای شما کم تخلخل باشد و از قبل به آن رسیدگی نکرده باشید، نتیجه خیلی خوبی از مصرف شامپو رنگساژ بدست نخواهید آورد.

مزیت استفاده از شامپوی رنگساژ چیست؟

آیا شما می‌دانید که مزیت‌های استفاده از شامپو رنگساژ چیست؟ بطور کلی می‌توان گفت که شامپو رنگساژ مزیت‌های زیر را به همراه خواهد داشت:

کاهش هزینه رنگ مو با استفاده از شامپو رنگ

اگر بخواهید هر چند روز یکبار برای ترمیم موهای رنگ شده خود به آرایشگاه مراجعه کنید، هزینه زیادی در انتظار شماست. با خرید یک شامپو رنگساژ باکیفیت و با ته رنگ، رنگ موهای خود می‌توانید دوام رنگ مو را افزایش دهید. زمانیکه از شامپو رنگساژ استفاده می‌کنید موهایتان شاداب و براق می‌شود و دیگر نیاز نیست در فواصل کوتاه موهایتان را رنگ کنید.

رنگساژ مو با شامپو رنگ روشن را تقویت می‌کند

شامپوهای رنگساژ می‌توانند رنگدانه‌های رنگ مو روشن را تقویت کنند و نیاز مصرف مکرر رنگ مو را کاهش می‌دهند. شامپوی رنگساژ دارای رنگدانه‌های دائمی نیست، بنابراین به موها آسیب وارد نمی‌کند و هر زمان که بخواهید می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

شامپو رنگ ساژ تاثیر فوری دارد

همان دفعه اولی که از این محصول استفاده کنید، خواهید فهمید که فرق بین ترمیم رنگ مو و شامپو رنگساژ چیست؟ پس از مصرف شامپو رنگساژ موهایتان بلافاصله براق می‌شود.

شامپوی رنگساژ برای نگهداری از رنگ مویی که ته رنگ دارد

این شامپو برای حفظ حالت اولیه رنگ موهایی که ته رنگ نارنجی و قرمز دارند خیلی مناسب است و از نارنجی و زرد شدن موهایتان جلوگیری می‌کند.

معایب و عوارض شامپو رنگساژ

در پاسخ به سوال معایب استفاده از شامپو رنگساژ چیست، باید گفت:

دست‌ها، ناخن‌ها و حوله شما با شامپو رنگساژ دچار لکه می‌شود

اگر چندباری از این محصول استفاده کرده باشید می‌دانید، یکی از معایب و عوارض استفاده از شامپو رنگساژ این است که پوستتان رنگ می‌گیرد. البته می‌توانید برای جلوگیری از لکه شدن پوست دست و ناخن‌‌هایتان از دستکش استفاده کنید. پس از شامپو زدن موهایتان با این محصول از صابون استفاده کنید و بلافاصله دست‌ها و ناخن‌ها را شستشو دهید.

سبب لکه شدن سطوح داخل حمام می‌شود

بهتر این است که از حوله رنگ روشن استفاده نکنید، چراکه برای لکه نشدن حوله نمی‌توان راه حل کاملاً موثر پیشنهاد نمود. ضمناً یادتان باشد که رنگدانه‌های موجود در این شامپو رنگساژ می‌تواند سطوح دیگری مانند دوش را هم رنگی کند و لکه آن برای همیشه روی سطح باقی بماند. بنابراین بلافاصله هر سطحی که به شامپو و کف آن آغشته شده را با صابون بشویید.

رنگساژ شامپویی سبب خشکی موها می‌شود

یکی دیگر از عوارض استفاده از شامپو رنگساژ این است که موهایتان را مقداری خشک می‌کند. بنابراین اگر قصد استفاده از این محصول را دارید، حتماً یک نرم کننده قوی و مناسب موهایتان نیز خریداری کنید.

قابل استفاده روی موهای رنگ نشده نیست

شما می‌توانید از این محصول روی موهای رنگ نشده هم استفاده کنید، اما انتظار رنگ گرفتن موهایتان را نداشته باشید. شامپو رنگساژ روی موهایی که هیچوقت رنگ نشدند تاثیری ندارد و بهترین تاثیر آن روی موهای روشن خواهد بود. البته می‌توانید مقدار زیادی از آن را استفاده کنید تا کمی موهایتان رنگ بگیرد، اما مسئولیت خشک شدن موهایتان را هم بپذیرید.

رنگ مو فانتزی

اثرات شامپو رنگساژ مو چقدر دوام دارد؟

تا زمانیکه مرتباً از شامپو رنگساژ استفاده کنید، اثرات آن برجای می‌ماند و رنگ موی شما از بین نمی‌رود. اما اگر همراه با این محصول یا هر چند وقت یکبار از شامپو معمولی هم استفاده کنید، دوام آن خیلی زیاد نخواهد بود و به مرور زمان کدر و محو می‌شود.

نحوه استفاده از شامپو رنگساژ؛ چگونه از شامپو رنگ استفاده کنیم؟

تا به اینجا اگر علاقمند شدید که از این محصول برای براق نگه داشتن موهایتان استفاده کنید، پس بهتر است که طرز استفاده شامپو رنگ ساژ را نیز یاد بگیرید. در ادامه به سوال طرز استفاده از شامپو رنگساژ چیست، پاسخ داده خواهد شد.

اگر رنگ موی شما خیلی زود محو می‌شود، می‌توانید برای هربار شستشوی موهایتان از این محصول استفاده کنید. در حالت دیگر می‌توانید شامپو رنگساژ را جایگزین شامپو معمولی خود کنید، تا دوامش هم افزایش پیدا کند.

در روش دوم توصیه می‌کنیم که از شامپو رنگساژ پس از مصرف شامپو معمولی استفاده کنید. این روش برای کسانی که موهای چرب و کثیف دارند خیلی خوب خواهد بود. بنابراین ابتدا موهایتان را با شامپوی معمولی تمیز کنید و بشویید، سپس از شامپوی رنگساژ استفاده کنید.

چند نکته برای افزایش ماندگاری رنگ مو و شامپو رنگساژ:

در این بخش چند نکته برای افزایش ماندگاری اثرات رنگساژ با شامپو می خوانید:

  • موهایتان را با آب خنک شستشو دهید تا کدر و بی‌رنگ نشود.
  • حتماً زمان حالت دادن به موها از محصولات محافظ مو مانند اسپری مو استفاده کنید.
  • ساقه موها را با آب سرد بشویید تا درخشان بماند.
  • از آب حاوی کلر برای شستشوی موها استفاده نکنید.
  • زمانیکه وارد استخر می‌شوید، از کلاه مخصوص استفاده کنید.
  • همیشه برای مراقبت و حفظ زیبایی موهایتان هزینه کنید و شامپو مرغوب خریداری کنید.

کوکتل ضدپیری ANTIAGING Cocktail توسکانی

کاربرد های  کوکتل مزوتراپی ضدپیری ANTIAGING Cocktail توسکانی

یکی از بهترین کوکتل های ترمیم بافت و جوانسار و جلوگیری کننده از پیر شدن پوست کوکتل ضد پیری و یا همان کوکتل آنتی ایجینگ توسکانی میباشد.

کوکتل ضدپیری توسکانی شامل هیالورونیک اسید می باشد که یک ماده ضروری برای هیدراتاسیون و بازسازی پوست است؛ آرگیلیرین، یک پنتاپپتید با اثری همانند بوتاکس است و ویژگی انقباض- مجدد که عمق چروک های روی سطح پوست را کاهش می دهد. DMAE و پیروات اثرات سفت کننده فراوانی برای بازیابی حالت پوست دارند و L- کارنیتین به حاملین تنفس سلولی کمک می کند و بنابراین بازسازی بافت سلولی پوست را بهبود می بخشد.

ترکیبات این کوکتل شامل: اسید هیالورونیک، آرگیلیرین، DMAE، پیروات، L- کارنیتین