ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

چگونه ماسک صورت مناسب خود را تشخیص دهیم؟ + معرفی بهترین برندها

ماسک صورت مناسب

شاید این سوال ذهن شما را هم درگیر کرده باشد که ماسک صورت مناسب من چیست؟ این روزها استفاده از انواع ماسک‌های صورت آماده و خانگی طرفداران بسیاری پیدا کرده و افراد به دلایل متفاوتی از ماسک استفاده می‌کنند. ماسک صورت می‌تواند به منظور درمان برخی مشکلات پوستی مورد استفاده قرار گیرد؛ به عنوان مثال برخی افراد برای درمان جوش‌های سرسیاه خود از ماسک کمک می‌گیرند. علاوه بر این بعضی از ماسک‌ها در بهبود وضعیت کلی صورت موثر هستند و اگر پوست خشکی داشته باشید، آن را آبرسانی و مرطوب می‌کنند. به همین ترتیب ماسک‌ صورت مناسب پوست چرب هم منافذ پوست را پاکسازی کرده و آلودگی‌ها را از این منافذ بیرون می‌آورند.

حتما شما هم این تجربه را دارید که پس از سرچ کوتاهی در اینترنت با حجم زیادی از مطالب درباره ماسک صورت مواجه شده‌اید و انواع و اقسام ماسک‌های موجود شما را سردرگم کرده است. از این رو در این مطلب قصد داریم انواع ماسک صورت و کاربرد آن‌ها، و همچنین بهترین برندهای ماسک صورت را معرفی کنیم تا از این به بعد در تشخیص ماسک صورت مناسب تان دقیق‌تر عمل کنید. بنابراین چه در ابتدای راه استفاده از ماسک صورت مناسب هستید و چه سال‌هاست از ماسک صورت در روتین مراقبت از پوست‌تان استفاده می‌کنید، این مطلب بسیار برای‌تان کاربردی خواهد بود. با ما همراه باشید.

انواع ماسک صورت

همان طور که در بخش مقدمه اشاره کوتاهی داشتیم، ماسک‌ها برای اهداف بسیاری طراحی شده‌اند و هر کدام کاربرد خاصی دارند. بنابراین واضح است که معنای ماسک صورت مناسب برای هرکسی متفاوت باشد و یک نوع ماسک برای همه افراد خوب کار نکند. همواره دو نکته را در انتخاب ماسک صورت مناسب تان در نظر داشته باشید: چه نوع پوستی دارید؛ چرب، خشک و یا مختلط؟ و انتظار و هدف شما از زدن ماسک چیست؟

پس از پاسخ به این دو سوال لازم است با انواع ماسک صورت و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. به طور خلاصه انواع متفاوتی ماسک صورت وجود دارد که عبارتند از: ماسک صورت کرمی، ماسک صورت ژله‌ای، ماسک‌ صورت ورقه‌ای، ماسک صورت لایه بردار، ماسک‌های حرارتی، ماسک ویتامین C، ماسک خاک رس و … . در ادامه به توضیح چند مورد از معروف‌ترین این ماسک‌ها اشاره می‌کنیم.

ماسک صورت مناسب کرمی

1. ماسک ‌های کرمی

این ماسک‌ها بیشتر برای افرادی که پوست معمولی تا خشکی دارند، مناسب است؛ چرا که در فرمولاسیون این نوع ماسک‌ها انواع چربی‌های مفید و مرطوب کننده‌هایی به کار رفته که عمیقا نفوذ کرده، سلول‌های خشک را آبرسانی و پوست را نرم می‌کنند. علاوه بر این اگر پوست مختلطی دارید، این ماسک صورت مناسب شما خواهد بود؛ زیرا می‌توان آن را به صورت نقطه‌ای روی هر قسمت از صورت (مثلا فقط روی جوش‌ها) استفاده کرد.

ماسک‌های کرمی ترکیبات مختلفی دارند و بنا به نیاز شما برای اهداف متفاوتی طراحی شده اند. بنابراین پیش از خرید ماسک حتما ترکیبات آن را بخوانید. به عنوان مثال ماسک‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند، باعث بیشتر حفظ شدن رطوبت پوست می‌شوند و ماسک‌های دارای عصاره جلبک، به سفت و محکم شدن پوست شما کمک می‌کنند. همچنین اگر استفاده از ماسک جزو روتین مراقبت از پوست روزانه شما نیست، بهتر است ماسک کرمی‌تان دارای موادی نظیر AHAs، BHAs و کره‌های طبیعی هم باشد.

2. ماسک ‌های ژله ‌ای

اگر پوست خشک، حساس و یا دهیدراته‌ای دارید، ماسک‌های ژله‌ای می‌تواند ماسک صورت مناسب شما باشد. این ماسک‌ها خواص تسکین دهندگی و خنک کنندگی دارند و از این رو گزینه مناسبی برای آبرسانی به پوست‌های حساس قبل از هرگونه پاکسازی هستند. همچنین وزن کمی دارند و سریعا جذب پوست می‌شوند. ماسک‌های ژله‌ای معمولا حاوی مقادیر زیادی کلاژن و آنتی اکسیدان‌هایی است که به بهبود کلی وضعیت پوست کمک می‌کنند. علاوه بر این دارای ترکیباتی مانند خیار، چای سبز و نعناع هستند و باعث سفت شدن پوست صورت می‌شوند.

3. ماسک‌ های صورت ورقه ‌ای

ماسک‌های صورت ورقه‌ای یا نقابی با ترکیبات متفاوت برای تمام انواع پوست‌ها طراحی شده‌اند. به عنوان مثال ماسک‌های ورقه‌ای خاک رس، ماسک صورت مناسب برای کسانی است که پوست چربی دارند و افراد با پوست خشک نباید از این ماسک‌ها استفاده کنند. استفاده از این ماسک‌ها بسیار راحت‌تر از انواع دیگر است و به صورت یک لایه کاغذ مانند روی پوست را می‌پوشاند. بعد از 10 تا 15 دقیقه باید ماسک را از روی صورت‌تان بردارید و بعد از آن هم نیازی به شستن صورت نیست. یکی از معروف‌ترین انواع ماسک‌های ورقه‌ای، ماسک زغال است که برای داشتن پوستی صاف و بدون لک توصیه می‌شود.

ماسک صورت نقابی

یکی از ماسک‌های زغال پرطرفدار ماسک زغال پاک کننده بی یلندا است که مناسب پوست‌های خشک و حساس بوده و شفافیت بالایی به پوست شما می‌بخشد. زغال فعال طبیعی به کار رفته در این ماسک، پوست را احیا کرده و منافذ پوست را عمیقا پاکسازی می‌کند. زغال همچنین می‌تواند در درمان جوش و آکنه موثر باشد.

ماسک صورت خانگی

علاوه بر ماسک‌های آماده موجود در بازار، می‌توانید ماسک صورت مناسب را خودتان بسازید. مواد گیاهی و طبیعی خواص فوق العاده‌ای برای پوست صورت دارند و البته در اکثر ماسک‌های آماده هم از آن‌ها استفاده می‌شود. این ماسک‌ها می‌توانند کارهای مختلفی برای پوست شما انجام دهند؛ برای مثال باعث روشن شدن و شفافیت بیشتر پوست‌تان شوند و لکه‌ها و جای اسکار و زخم به جای مانده از جوش‌ها را از بین ببرند. و یا نقش درمانی داشته و به بهبود جوش، آکنه‌ و دیگر مشکلات پوستی کمک کنند.

حتی در مواردی ماسک‌های طبیعی می‌توانند تخصصی‌تر عمل کرده و پوست شما را لایه برداری کنند و بدین ترتیب منافذ پوست‌تان کاملا عاری از هرگونه آلودگی شود. نکته مهم در استفاده از ماسک‌های خانگی صورت، این است که باید در استفاده از آن‌ها مداومت و صبوری داشته باشید تا نتیجه دلخواه‌تان را بگیرید. ویدیوی زیر نمونه‌ای از ساخت و استفاده از چند ماسک خانگی برای شفاف شدن پوست را آموزش می‌دهد. 

بهترین برندهای ماسک صورت

برندهای آرایشی و بهداشتی مختلفی اقدام به تولید انواع و اقسام ماسک‌های صورت کرده‌اند. برای اینکه نتیجه حداکثری را از زدن ماسک صورت مناسب خود بگیرید، بهتر است بهترین‌ها را بشناسید و کالای مرغوبی برای مراقبت از پوست‌تان تهیه کنید. علاوه بر نام برند، بررسی کنید که مواد داخل ماسک برای پوست شما ضرری نداشته باشند و از طرفی دقیقا کارایی مورد انتظار شما را فراهم کنند.

برای مثال اگر می‌خواهید آکنه‌ها و جوش‌های‌تان را درمان کنید، ماسک صورت مناسب شما آن دسته محصولاتی خواهد بود که حاوی سالیسیلیک اسید باشند. همچنین ماسک‌هایی که حاوی هیالورونیک اسید هستند، خشکی و دهیدراته بودن پوست صورت را بهبود می‌بخشند. علاوه بر این ویتامین سی و دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در برخی ماسک‌ها، می‌تواند خطوط ریز روی پوست را از بین ببرد. اگر هم به روزاسه مبتلا هستید، ترجیحا از ماسک‌هایی استفاده کنید که در ترکیبات آن‌ها نیاسینامید به کار رفته باشد. در برخی ماسک‌هایی که لکه‌های تیره و جای زخم را از بین می‌برند، سویا یا عصاره ریشه شیرین بیان به کار رفته است.

اگر می‌خواهید از عدم وجود مواد شیمیایی و مضر در ماسک صورت مناسب تان مطمئن شوید، راه دیگری جز خرید از برندها و فروشگاه‌های معتبر نیست.

ماسک صورت فریمن Freeman

یکی از بهترین برندهای تولید کننده ماسک صورت، کمپانی فریمن است که در سال 1976 در لس آنجلس آمریکا تاسیس شده است. این ماسک‌ها حاوی مواد کاملا طبیعی و ارگانیک هستند و در فرمولاسیون آن‌ها، انواع آمینواسیدها و پروتئین‌ها به کار رفته است. همچنین ماسک‌های فریمن نوعی اسکراب هم محسوب می‌شوند و عمیقا آلودگی‌های منافذ پوست را تمیز می‌کنند. در واقع مزایای ماسک‌های فریمن کارایی بالا، قیمت معقول و منطقی و تنوع بسیار آن‌هاست.

به طور خلاصه ماسک صورت زغال و شکر سیاه، ماسک صورت خاک رس نعناع و لیمو، ماسک صورت خاک رس خیار و نمک صورتی، و همچنین اسکراب صورت گریپ فروت از این برند برای پوست‌های چرب مناسب است. از طرفی ماسک صورت مناسب کسانی که پوست مختلطی دارند، اسکراب صورت زردآلو، ماسک صورت خاک رس جو و آووکادو، ماسک صورت کانی‌های دریایی و ماسک سیاه لجنی چندکاره حاوی زغال و دانه‌های شکر سیاه است. علاوه بر این اگر پوست خشکی دارید، باید از ماسک براق کننده حاوی دانه‌های طلایی گندم، ماسک صورت خاک رس سوپر فروت و مرطوب کننده دست و صورت کیوی و ماست فریمن استفاده کنید.

ماسک صورت فریمن Freeman

ماسک صورت بی یلندا Bielenda

یکی دیگر از برندهای تولیدکننده ماسک صورت، کمپانی بی یلندا از کشور لهستان است که علاوه بر ماسک، محصولات متنوعی در زمینه مراقبت از پوست تولید و عرضه کرده است. ماسک لایه بردار بی یلندا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به جوان سازی پوست شما کمک می‌کنند و از پیری و چروک زودرس آن جلوگیری می‌کنند. این ماسک سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و امکان داشتن پوستی سالم و جوان برای انواع پوست‌ها فراهم می‌کند. از جمله دیگر محصولات مراقبت از پوست بی یلندا، اسکراب پاک کننده آن است که سطح پوست را لایه برداری کرده و آلودگی‌ها را از روی پوست حذف می‌کند. در واقع این اسکراب یک خمیر پاک کننده سه کاربره است که همزمان پوست شما را شستشو، اسکراب و لایه برداری می‌کند.

اسکراب پاک کننده بی یلندا

ماسک صورت مونته ژنه Montage Genuesse

کمپانی مونته ژنه تولیدکننده محصولات زیبایی ویژه و درجه یکی در جنوب ولز انگلستان است. یکی از معروف‌ترین محصولات آن که تحت عنوان «7TH HEAVEN» به بازار عرضه شده و اخیرا در ایران هم طرفداران بسیاری پیدا کرده است، ماسک‌های صورت و موی این برند است. بسته بندی‌های محصولات این برند بسیار جذاب و رنگارنگ است و محتوای آن‌ها هم کارایی و اثربخشی بسیار بالایی دارد. این برند دوستدار طبیعت و زمین بوده و در فرمولاسیون محصولات آن تنها مواد طبیعی و مغذی به کار رفته است.

اگر به دنبال یک ماسک صورت برای رفع جوش هستید، پیشنهاد ما ماسک لایه بردار مونته ژنه صورتی سری سون هون است. این ماسک هیچ گونه حساسیتی برای پوست ندارد و یکی از بهترین گزینه‌ها و یک ماسک صورت مناسب برای کسانی است که پوست چرب، مختلط و آسیب دیده دارند. ماسک لایه بردار صورتی این برند، عمیقا منافذ پوست را پاکسازی کرده و تیرگی‌ها را برطرف می‌کند. همچنین با استفاده از آن، می‌توان آکنه و انواع جوش سرسیاه را بهبود بخشید. شما می‌توانید انواع مختلف ماسک‌های مونته ژنه را از فروشگاه اینترنتی میس و میستر تهیه کنید.

ماسک مونته ژنه

ماسک صورت لورآل Loreal

کمپانی لورآل بیش از صد سال است که در صنعت تولید لوازم آرایشی و بهداشتی جزو اولین‌های جهان محسوب می‌شود. این برند علاوه بر لوازم آرایشی، ماسک‌های متنوعی را هم برای صورت طراحی و تولید کرده است که کیفیت بالا و طرفداران بسیاری دارند. یکی از انواع ماسک‌های صورت این برند، ماسک خاک رس و اکالیپتوس لورآل است.

این ماسک خامه مانند، به خوبی سموم پوست، ناخالصی‌ها، سلول‌های مرده و چربی‌های اضافه را از بین برده و عمیقا پوست را پاکسازی می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک ماسک صورت برای شفاف شدن پوست هستید، این ماسک صورت مناسب شماست. کارایی و تاثیر این محصول به قدری است که بلافاصله پس از استفاده پوست شما پاک‌تر و روشن‌تر خواهد شد. بنابراین بدیهی است که استفاده منظم از آن تاثیر بسیار زیادی در روشن و شفاف ماندن پوست شما دارد.

ماسک صورت خاک رس لورآل

ماسک صورت لانژه Lange

واضح است که اصول مراقبت از پوست تنها به خانم‌ها و در سنین خاصی محدود نمی‌شود و همه افراد می‌توانند از مزایای ماسک صورت استفاده کنند. یکی از بهترین برندهای ماسک صورت مردانه کمپانی فرانسوی لانژه است که برای تولید محصولات خود از روش‌های بیولوژیکی جدید و پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. در ماسک‌های صورت لانژه از ترکیب گیاهان و جلبک‌ها استفاده شده و اثرات ضدچروکی فوق العاده‌ای دارد.

ماسک‌های لانژه باعث روشن و شفاف شدن پوست و همچنین استحکام آن می‌شوند و پوست را به خوبی آبرسانی می‌کنند. همچنین این ماسک صورت مناسب افرادی است که لکه‌های زیادی روی صورت خود دارند و از آن رنج می‌برند.

ماسک صورت لانژه


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد