ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

علت و درمان خرد شدن مو

موهای انسان همیشه جزو زیبایی محسوب می شوند و اگر شما موهای کاملا صاف و یکدست و بلند و بدون شکستگی و خرد شدگی داشته باشید قطعا می توانید با اعتماد به نفس زیادی در جامعه قدم بگذارید. امروزه یکی از مشکلات زیادی که خانم ها با آن در زمینه موهای خود مواجه هستند شکنندگی و خرد شدن موهای آنها است، عوامل زیادی باعث ایجاد چنین مشکلات و آسیب ها می شود و خرد شدگی موها باعث کوتاهی و بلند شدن تارهای آن در بخش های مختلف سر و آزاردهنده بودن و ظاهری ناهماهنگ در آنها می شود.

معمولا موها در بخش های مختلفی دچار آسیب می شوند و باعث شکستگی و خرد شدن آنها در نواحی مختلف موی سر می گردد. خرد شدن مو و کات شدن مواها امروزه به طور کاملا یکسان از قسمت خاص و مشخصی صورت نمی گیرد. با توجه به اینکه آسیب های شکنندگی و خرد شدن های مو از اهمیت زیادی برخوردار است در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل شما با را روش های مقابله با آن و درمان خرد شدن موی سر آشنا کنیم

دلایل مهم و پراهمیت خرد شدن موهای انسان ها

امروزه خرد شدن موهای سر باعث کاهش حجم زیادی از موها در انسان می شود و تا مدت ها باید از داروهای تقویتی برای اینکار استفاده نمایید، برای درمان خرد شدن موها باید زمان زیادی را صبر کنید تا با رشد مجدد تارهای مو این آسیب ها جبران شود.

معمولا خرد شوندگی موها هم برای آقایان و هم در خانم ها اتفاق می افتد و اصلا ربطی به کوتاهی و بلندی موهای سر ندارد. گاهی علت خرد شدن موها بعد از دکلره و رنگ و سایر روش هایی که باعث شکستگی و خرد شدن ها می شود و شما باید از موهای تان به نحو احسن مراقبت نمایید تا از این مشکلات جلوگیری شود.

خرد شدن موهای انسان دلایل زیادی دارد که گاهی این عوامل می تواند داخلی یا خارجی باشد.

عوامل اصلی داخلی شکننده شدن موها شامل

  • کمبود ویتامین های مهم در بدن در ریزش موی سر

معمولا در بیشتر مواقع خرد شدن موها و شکسته شدن ساقه مو به دلیل نبود ویتامین های مهم در بدن نظیر ویتامین E و زینک است که با کمبود آنها می تواند باعث خشکی و سکنندگی ساقه های مو و در نهایت خرد شدن آنها شود.

 

  • رژیم های نامناسب در نصف شدن موها از وسط

یکی از مهم ترین عوامل داخلی که باعث خرد شدن موها می شود، رژیم های غذایی نامناسب است. حتی گاهی شما با خوردن غذاهای قندی می توانید به شکندگی و زبر شدن موهایتان کمک کنید، پس از این به بعد در خوردن غذاها نیز دقت نمایید.

  • عصبی بودن علت اصلی شکستگی موها

معمولا استرس و خواب نامناسب و نگرانی و عصبی بودن می تواند باعث شکسته شدن موهای شما شود. در واقع عواملی مانند ناراحتی، عصبانیت می تواند شکسته شدن موهای تان را تسریع کند و دقت کنید که حتی شما اگر حوصله نداشته باشید نمی توانید به خوبی به موهای تان برسید.

 

 

عوامل اصلی بیرونی شکننده شدن موها 

  • انتخاب محصولات نامناسب و بی کیفیت

در زمان خرید محصولات شستشو مو باید به برچسب موجود روی شامپو ها و نرم کننده ها دقت داشته باشید، شما باید محصولی را تهیه نمایید که با جنس موی شما سازگار باشد. شما اگر از محصولات بی کیفیت و نامرغوب استفاده کنید موهای شما خشک و شکننده می گردد.

  • شنا در استخرهای کلردار

معمولا با شنا در استخرهای حاوی کلر می تواند باعث نابودی موهای شما شود، حتما از کلاه های شنا در استخرها استفاده کنید تا کلر با موهای شما برخورد نداشته باشد. در صورتی که کلاه شنا ندارید می توانید برای جلوگیری از خشک شدن موها بعد از شنا در استخر از محصولات مرطوب کننده نظیر سرم ها و اسپری های دوفاز استفاده نمایید.

  • خرد شدن موها پس از دکلره

معمولا دکلره کردن موها در خانم ها نیز نقش زیادی در خرد شدن موهای آنها دارد، شما باید در زمان رنگ مو دقت کنید و دکلره کردن ها باعث از بین رفتن چربی طبیعی موهای تان خواهد شد و آسیب زیادی به موهای شما می زند.

تلاش کنید که از رنگ کردن های زیاد و کرم های دلکره به طور زیاد استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث تضعیف موها و خرد شدن آنها می شود.

  • ابزار برقی آرایشی مو

حتی اگر شما از لوازم برقی آرایشی نظیر سشوار، اتو مو و حالت دهنده های مو به طور مکرر استفاده کنید، یا به صورت اصولی از آنها استفاده نکنید می تواند باعث شکستگی موها شوند. باید توجه داشت که این ابزارها حتی اگر از بهترین برندها و مدل ها استفاده شوند، به دلیل حرارت مستقیم و درجه حرارت بالا آسیب های زیادی را بر روی موهای شما وارد می کند.

کمبود چه ویتامین هایی باعث افزایش شکنندگی موهای انسان می شود؟

معمولا گاهی کمبود ویتامین هایی نظیر آهن باعث کاهش اکسیژن رسانی به فویلکول های مو می شود و در نهایت باعث خرد شدن موها می گردد. شما با دیدن نشانه های ضعیفی تارهای مو می توانید از قرص های زینک استفاده نمایید. ویتامین B12 در تنظیم سوخت و سازها و میزان انرژی فولیکول ها تاثیر زیادی دارد و با کمبود این ویتامین ها به مرور باعث تضعیف ساقه مو می شود.

درمان خرد شدن مو بدون کوتاهی

خشکی زیاد موهای انسان می تواند باعث ایجاد مو خوره و دوشاخ شدن آنها شود. دوشاخه شدن موها در بخش های پایینی ساقه و در نوک آنها به وجود خواهد آمد که باعث ضعیفی و خرد شدن موهای شما خواهد شد.قبل از تمام موهای سر شما دچار آسیب شوند باید جلوی موخوره ها و خرد شدگی ها را بگیرید.

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مو خوره ها و کنه ها، کوتاه نمودن موها است. کوتاه کردن بدان معنی نیست که شما از بیخ موهای سرتان را بزنید، بلکه فقط نوک گیری و زدن تنها چند میلی متر از پایین موها به اندازه ای که قسمت های آسیب دیده کوتاه شوند، می باشد. آرایشگرها از قیچی های ظریف و مخصوصی برای اینکار استفاده می کنند.

 با استفاده از شامپوهای اصل، ماسک موهای مرغوب و روغن های مو سلامت و زیبایی را به موهای خود برگردانید.

بهترین شامپوهای حاوی روغن آرگان خارجی

بهترین شامپوهای حاوی روغن آرگان خارجی

از زمانی که بشر متوجه شد می‌تواند با استفاده از مواد طبیعی موی خود را تمیز کند و سلامت آن را بهبود ببخشد زمان زیادی می‌گذرد. مواد مفید زیادی به لیست این مواد طبیعی اصافه و از آن کم شدند. اما در طی قرن‌ها، روغن آرگان همچنان محبوب ماند و امروزه مردم زیادی در سراسر دنیا آن را می‌شناسند و به‌ دنبال شامپو و محصولات حاوی این روغن هستند. اگر شما هم با خواص شگفت‌انگیز این روغن آشنا شده‌اید و قصد دارید شامپوی مناسب خود را انتخاب کنید، لیست زیر که که تعدادی از بهترین شامپو حاوی روغن آرگان است، می‌تواند در انتخاب به شما کمک کند.

 

معرفی بهترین شامپو حاوی روغن آرگان

روغن آرگان از میوه خوراکی که روی درختی با همین نام رشد می‌کند و بومی منطقه شمال آفریقا است، به‌دست می‌آید. نام اصلی آن Argania spinosa است و مقدار زیادی پلی‌فنول و توکوفرول با خاصیت آنتی‌اکسیدانی در آن دیده می‌شود.

این روغن فرآیند استخراج دشواری دارد و تقاضای آن در جهان بسیار بالا است. از طرفی مرغوب‌ترین نوع آن، آرگان تولیدشده در کشور مراکش است. به‌همین دلیل، قیمت بالایی دارد و بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده مستقیم از آن، محصولات دارای روغن آرگان از جمله شامپو، سرم و ماسک مو و بهترین شامپو حاوی روغن آرگان را امتحان کنند:

 

 

 

1- شامپو روغن آرگان اوجی ایکس OGX

برند آمریکایی OGX با فرمولاسیون‌های موثر و قدرتمند خود شناخته می‌شود و انواع شامپو و نرم‌کننده موی آن، طرفداران زیادی دارد. یکی از لاین‌های تخصصی و محبوب این برند، لاین renewing argan oil of morocco است که روغن آرگان مراکشی، نقش اصلی را در ترکیبات این محصولات ایفا می‌کند. شامپو او جی ایکس فاقد سولفات، مو را کاملا مرطوب کرده و مهمترین عملکرد آن، ترمیم و بازسازی دوباره تارهای مو است.

اگر موهای شما در اثر آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی، استحکام خود را از دست داده و کدر شده‌است، این شامپو که در لیست بهترین شامپو حاوی روغن آرگان قرار دارد، یک انتخاب مناسب است. شامپو ogx با نفوذ به ساقه مو، آن را نرم و ابریشمی کرده و بیشترین میزان درخشندگی و استحکام را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد.

به دلیل قیمت، حجم و عملکرد مناسب، این محصول تقاضای زیادی در بازار ایران دارد. این موضوع باعث شده نمونه‌های فیک و تقلبی آن به راحتی در دسترس باشد. بنابراین لازم است در انتخاب فروشگاه مورد نظر دقت کافی به خرج دهید.

 


شامپو و نرم کننده روغن آرگان مراکشی او جی ایکس

2- شامپو کراستاس مدل الکسیر التایم حاوی روغن ارگان | درخشان کننده و نرم کننده قوی و ضخیم‌کننده تار مو

شامپو کراستاس مدل Elixir Ultime حاوی روغن مارولا و آرگان است که یک فرمولاسیون موثر برای افزایش درخشندگی به موها ارائه می‌دهد. اگر موهای شما کدر یا فاقد براقیت است، با استفاده از این محصول یک درخشندگی ایده‌آل را برای موها ایجاد ‌کنید. شامپو الکسیر کراستاس رایحه ملایم و خوشبویی دارد و بافت غلیظ آن، یک کف ملایم به‌وجود می‌آورد. این کف مناسب می‌تواند ناخالصی‌ها، آلودگی و چربی را تصفیه و ازبین ببرد. با حذف این عناصر کدرکننده، ظاهر مو احیا می‌شود و به‌وضوح براق‌تر و شاداب‌تر خواهدشد.

ظاهر درخشنده مو، تا مدت‌های طولانی باقی می‌ماند و با دارابودن مواد مغذی، موهایی سالم به شما هدیه می‌دهد. در ترکیبات شامپو کراستاس مدل Elixir Ultime از روغن‌های گیاهی مختلف مثل آرگان، مارولا و کاملیا استفاده می‌شود. بنابراین فرمولاسیون محصول را برای انواع موهای کدر و غیربراق مناسب می‌کند.

 


قیمت و خرید شامپو کراستاس مدل Elixir Ultime

3- شامپو روغن آرگان تقویتی موی کراتینه شده تیوتیما اصل (بدون سولفات)

شامپو روغن آرگان تقویتی تیوتیما نمونه‌ای ایده‌آل از شامپو موی کراتینه شده هستند که برای اینگونه موها طراحی و ساخته شده است. این شامپو قادر است ضمن پاک کردن موی کراتینه شده از آلودگی‌ها، فیبرهای مو را آبرسانی و از کنده شدن مواد کراتین که روی موها نشسته، جلوگیری کند. این محصول برای موهای رنگی و کراتینه شده حتی در صورتی که خشک، ضعیف یا آسیب دیده باشند، موثر خواهد بود.

با توجه به زمان و هزینه‌ای که برای کراتینه کردن یا ریباندینگ موها صرف می‌کنیم، لازم است به شرایط نگهداری بعد از آن نیز دقت کافی داشته باشیم. دهیدراته شدن یا خشک شدن تارهای مو سبب شکنندگی و بدفرمی فیبر مو می‌شود. این در حالی است که استفاده از این شامپو می تواند موهای کراتینه شده را نرم، تقویت و آبرسانی کند. شما بعد از اولین مرتبه استفاده از شامپو روغن آرگان تقویتی تیوتیما متوجه تاثیر فوق‌العاده‌ی آن خواهید شد.

 


شامپو روغن آرگان تقویتی موی کراتینه شده تئوتما (بدون سولفات)

4- شامپو گیاهی روغن آرگان و کاملیا گارنیر (گارنیه) | تقویت لطافت و درخشندگی مو | ۴۰۰ میل

برخی از انواع مو به دلایل مختلف مانند استفاده از شامپوهای خشن و سولفاته، آلودگی و خشکی هوا، آسیب دیدن و یا ویژگی‌های ذاتی حالتی خشک و نامنظم به خود می‌گیرند. این موها از لطافت و برق طبیعی که تارهای موی سالم باید داشته باشند، بی بهره بوده و علاوه‌بر ظاهر ناخوشایند، در شانه کردن و مرتب‌شدن نیز دچار مشکل می‌شوند. شامپو گیاهی روغن آرگان و کاملیا گارنیر برای این دسته از موها طراحی شده و با داشتن روغن‌های گیاهی مغذی، فیبر مو را مرطوب و نرم می‌کند. خرید شامپو مو اصل اهمیت زیادی در داشتن موهای سالم و لطیف دارد که برخی افراد از آن غافل می‌شوند.

 


شامپو گیاهی روغن آرگان و کاملیا گارنیر (گارنیه) | تقویت لطافت و درخشندگی مو

5- شامپو ردکن مدل آل سافت حجم ۳۰۰ میل | نرم کننده و آبرسان قوی حاوی روغن آرگان

این محصول از برند ردکن (Redken) تولید کشور آمریکاست که برای شستشوی موهای دهیدراته، آسیب‌دیده و شکننده ایده‌آل است. زیرا با ملایمت موها را تمیز کرده و با یک ترکیب غنی از مواد مرطوب‌کننده، مغذی و تقویت‌کننده، باعث افزایش نرمی و انعطاف‌پذیری مو می‌شود. استفاده از این محصول به خانم‌هایی که موهای خشک و شکننده داشته و به دنبال یک شامپوی ویژه هستند که بتواند نرمی و رطوبت را به موهایشان برگرداند، پیشنهاد می‌شود.

در تولید شامپو نرم کننده و آبرسان آل سافت ردکن از روغن آرگان به‌همراه یک کمپلکس اختصاصی پروتئینی استفاده شده است. روغن آرگان به‌واسطه توانایی آبرسانی و تغذیه موها کاملا شناخته شده‌است. این روغن غنی از اسیدهای چرب امگا ۶ و ویتامین E است که به درون فیبر مو نفوذ کرده و رطوبت را در مو قفل می‌کنند. بنابراین خشکی و شکنندگی ناشی از کم‌آبی آن را برطرف کرده احساس نرمی ابریشمی به موها می‌دهند.

 

شامپو نرم کننده و آبرسان آل سافت ردکن – شامپو موی خشک و شکننده – آبرسان قوی و نرم کننده مو حاوی روغن آرگان و پروتئین - Redken All Soft Shampoo 300ml

6- شامپو تقویتی و ترمیمی روغن آرگان نچرال ورلد اصل

اگر به دنیال یک شامپوی روغن آرگان با حجم زیاد و قیمت مناسب برای موهای رنگ‌شده و کراتینه‌شده خود هستید، نچرال ورلد می‌تواند شامپوی محبوب شما باشد. این محصول موها را تقویت کرده و باعث ترمیم و بازسازی سریع‌تر آن می‌شود. به همین دلیل در لیست بهترین شامپو حاوی روغن آرگان حضور دارد. وجود اسیدهای چرب مفید درون روغن آرگان، از مو در برابر خشکی، زبری، موخوره و آسیب‌های فیزیکی و شیمیایی محافظت می‌نماید.

شامپو نچرال ورلد فاقد هرگونه مواد شیمیایی مانند پارابن، فتالات، گلوتن و سولفات است. بنابراین پس از مصرف شاهد حساسیت و بروز واکنش روی پوست و موی سر نخواهید بود.

 


شامپو تقویتی و ترمیمی روغن آرگان نچرال ورلد

 

 

علت و درمان خشکی لب

ترک خوردن لب ها مشکل شایعیست که به خصوص در زمستان ها و فصول سرد سال بیشتر خودش را نشان می دهد. در این زمینه آشنایی با علت ترک خوردن لب و همچنین راهکارهای درمان آن می تواند در رفع این عارضه به شما کمک کند.

علت ترک خوردن لب ها چیست؟

پوست لب ها برخلاف پوست سایر نقاط بدن، غدد چربی ندارد، به همین علت بیشتر در معرض خشکی قرار گرفته و راحت تر ترک می خورد. از مهم ترین دلایل خشکی لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

. خشکی و سرمای هوا

. قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور آفتاب

. عادت به لیسیدن لب ها

.  کمبود آب بدن

. تنفس دهانی

. مصرف برخی داروها

. و..

چرا لب ها در زمستان پوسته می شوند؟

سرمای شدید هوا یکی از مهم ترین علل خشکی پوست به شمار می رود و به همین دلیل است که در شرایط آب و هوایی سرد، رطوبت پوست از بین رفته و بیشتر دچار خشکی و کشیدگی می شود. این موضوع برای لب ها که پوست حساس تری دارند، با شدت بیشتری احساس می شود.

خشکی لب را چطور درمان کنیم؟

چنانچه شما هم به دنبال روش هایی برای درمان خشکی لب هستید، پیشنهاد می کنیم که راهکارهای زیر را امتحان کنید:

. نوشیدن آب!

برای پیشگیری و درمان خشکی لب بهتر است که در طول روز حدود ۸ لیوان آب بنوشید.

. استفاده از ماسک لب خانگی

استفاده از ماسک لب خانگی مانند آلوئه ورا، خیار، چای سبز، عسل، روغن نارگیل و.. رطوبت پوست لب را به خوبی تامین کرده و التهابات ناشی از خشکی را کاهش می دهند.

. استفاده از ماسک لب های صنعتی

در کنار مواد طبیعی، بالم های درمانی و صنعتی نیز از محصولات موثر در درمان خشکی لب هستند که رطوبت از دست رفته لب را بازگردانی می کنند.

. ماساژ لب با روغن های گیاهی

ماساژ دادن لب ها با روغن های گیاهی مانند روغن زیتون و نارگیل به صورت روزانه و به مدت ۱۰ دقیقه، باعث افزایش گردش خون در لب ها و جذب مواد مغذی روغن شده و به مرور آسیب های ناشی از خشکی را برطرف می کند.

.  آلوئه ورا، معجزه درمان خشکی لب در زمستان

استفاده از عصاره یا روغن آلوئه ورا به علت خاصیت آبرسانی و ضد التهاب بودنش برای درمان خشکی لب و رفع پوسته های ناشی از آن موثر است.

. استفاده منظم از بالم یا کرم ترک لب

این محصولات به گونه ای طراحی شده اند که رطوبت لب ها را حفظ کرده و در صورت استفاده منظم باعث درمان خشکی لب می شوند. 

بالم لب بیول مدل شاتوت


بالم لب بیول مدل گیلاس


بالم لب بیول مدل توت فرنگی


بالم لب لورینت


. دستگاه بخور سرد برای درمان خشکی لب

استفاده از دستگاه بخور سرد قبل از خواب و به خصوص در فصل زمستان از خشکی لب ها جلوگیری می کند.

. ترک سیگار

دود تنباکو عامل محرکیست که باعث خشکی لب ها می شود، بنابراین ترک سیگار یکی از مهم ترین  اقدامات لازم جهت حفظ سلامت لب ها و بدن خواهد بود.

. لایه برداری و اسکراب لب ها

اسکراب و لایه برداری لب ها با محصولات صنعتی و یا مواد طبیعی مانند جوش شیرین یا شکر از راه هاییست که لب ها را پاکسازی کرده و از طریق آن به جذب محصولات و درمان سریع تر کمک می کند.

ماسک لب بیوآکوا


پرسش های متداول در مورد دلایل ترک لب و راه های درمان آن

. علت پوسته شدن لب ها در زمستان چیست؟

سرمای هوا عامل تشدید کننده خشکی پوست است و این موضوع در پوست لب ها که به مراتب حساس تر از سایر بخش ها هستند، بیشتر خودش را نشان می دهد.

. خشکی لب را چطور درمان کنیم؟

تمامی راهکارهای گفته شده در این مقاله در درمان خشکی لب های شما موثر خواهند بود.

بهترین روش پاک کردن آرایش

بهترین روش پاک کردن آرایش

پاک کردن آرایش از روی صورت آن هم به صورت اصولی یکی از دغدغه های مهم بانوان است. برای داشتن پوستی سالم باید مواد آرایشی به صورت کامل از روی پوست مخصوصا در زمان خواب پاک شوند. به همین دلیل محصولاتی تولید شده اند تا به این کار کمک کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر آموزش پاک کردن آرایش، بهترین محصولات مراقبت پوست و نحوه خرید آن ها را به شما معرفی کنیم.

آموزش پاک کردن آرایش به صورت اصولی

پاک کردن آرایش جزء ضروری هر روتین مراقبت از پوست است. این کار به جلوگیری از ایجاد جوش، بهبود بافت پوست و داشتن ظاهری سالم کمک می کند. به همین دلیل در این جا مراحل پاک کردن آرایش را به صورت اصولی بیان می کنیم:

  1. ابتدا دست های خود را تمیز بشویید تا از انتقال باکتری از دست به صورت جلوگیری شود.
  2. بر اساس نوع پوست خود یک پاک کننده آرایش ملایم و موثر انتخاب کنید. میسلار واتر، پاک کننده های روغنی یا دستمال های مرطوب از این موارد هستند.
  3. ابتدا باید با چشمان خود شروع کنید. یک پنبه آرایشی را به مواد آغشته و آن را روی چشم بسته بگذارید و به آرامی پاک کنید.
  4. سپس پنبه ای دیگر را به مواد آغشته و پاک کردن آرایش صورت از جمله پیشانی، گونه ها و چانه را انجام دهید.
  5. بعد از آن با یک پاک کننده مناسب و ملایم مقدار باقی مانده آرایش روی پوست را تمیز کرده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.
  6. حال نوبت به پاک سازی عمیق پوست و متعادل سازی ph پوست با تونر است. چند قطره تونر را روی پد یا پنبه تمیزی ریخته و کل صورت را پاکسازی نهایی کنید.
  7. در مرحله آخر از یک آبرسان یا کرم مرطوب کننده برای پوست خود استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته را دوباره به آن بازگردانید.

بهترین محصولات برای پاک کردن آرایش

بعد از اینکه با نحوه پاک کردن آرایش به صورت اصولی آشنا شدیم، دانستیم که نیاز به محصولات خاص برای بهتر پاک کردن آرایش از روی صورت داریم به همین دلیل در اینجا تعدادی از بهترین ها را معرفی می کنیم.

محلول پاک کننده آرایش رندل

این محلول پاک کننده آرایش در سه نوع برای پوست های چرب، معمولی و خشک وجود داشته که به صورت عمیق آرایش را از روی پوست پاک کرده و باعث آبرسانی به آن نیز می شود.

مناسب پوست چرب

micellar-water

مناسب پوست خشک

Micellar-Water

مناسب پوست معمولی

micellar-water

ژل فیس واش دلانو

بعد از اینکه پاک کردن آرایش را با میسلار واتر انجام دادیم نیاز به شستشوی صورت وجود دارد. ژل فیس واش دلانو برای پوست های چرب، خشک و معمولی وجود دارد که تمامی باکتری ها و چربی های اضافه از روی پوست را شسته و آن را کاملا تمیز و سالم می کند.

مناسب پوست چرب

ژل فیس واش پوست چرب دلانو

مناسب پوست خشک و نرمال

ژل شستشوی دلانو

تونر لافارر

می توان به جای استفاده از ژل شستشو از تونر برای پاک کردن صورت استفاده کرد. تونر لافارر نیز برای انواع پوست وجود دارد و پاکسازی عمیق پوست را انجام داده و بدون نیاز به آبکشی است. هم چنین با آبرسانی به پست مانع از پیری آن می شود.

مناسب پوست چرب

تونر لافارر

مناسب پوست خشک و حساس

تونر پوست های خشک و حساس لافارر2

کرم آبرسان شون

بعد از پاک کردن آرایش و شستشوی صورت نیاز است تا رطوبت را به پوست بازگردانیم. به همین دلیل می توان از کرم آبرسان شون استفاده کرد. این کرم با دارا بودن هیالورونیک اسید و سایر ویتامین های ضروری برای پوست باعث التیام آن شده و سریع جذب پوست می شود و اثری از چربی روی آن باقی نمی گذارد.


کرم مرطوب کننده لیاشو

علاوه بر آبرسان می توان از کرم مرطوب کننده هم استفاده کرد. لیاشو یکی از بهترین برندها در این زمینه است که می تواند پوست را التیام بخشد و باعث جوان سازی آن شده و بسیار مفید ظاهر شود.

liashu


راهکارهای خانگی برای رفع تیرگی زانو،آرنج

قوی ترین لایه بردار برای رفع تیرگی زانو و آرنج

پوست روی زانوو آرنج مدام در حال خم شدن و کشیده شدن است و به همین دلیل معمولا این ناحیه در مقایسه با پوست اطرافش تیره تر و خشک تر است. برای رفع سیاهی  زانووآرنج و روشن کردن آن می توانید از روغن ها و کرم های طبیعی استفاده کنید اما در بعضی موارد هم ممکن است تیرگی پوست زانوها نشانه ای از وجود یک بیماری باشد و مجبور شوید به پزشک مراجعه کنید. 

مخلوط شکر و روغن زیتون را روی نواحی بمالید.

 

مخلوط شکر و روغن زیتون را روی نواحی بمالید.

یک سوم فنجان روغن زیتون را با دو سوم فنجان شکر را در یک کاسه بریزید و خوب مخلوط کنید. بعد با دست کمی از آن را بردارید و روی زانو بمالید. ۳۰ ثانیه مخلوط را کاملا روی تمام قسمت های تیره بمالید و بعد اجازه بدهید برای ۵ دقیقه روی زانویتان بماند و بعد آن را با آب کاملا بشویید.استفاده از این مخلوط لایه بردار باعث از بین رفتن سلول های مرده روی پوست زانوآرنج و در نتیجه رفع سیاهی این نواحی و روشن تر شدن آن می شود.

 

با استفاده از جوش شیرین و آب لیمو یک کرم روشن کننده طبیعی بسازید.

برای رفع سیاهی زانو و آرنج ،جوش شیرین را فراموش نکنید . مقداری جوش شیرین را در کمی آب لیمو بریزید و آن را هم بزنید تا مخلوطی خمیری شکل به دست بیاید. بعد حدود ۱ دقیقه با دست آن را روی نواحی بمالید و سپس کاملا با آب بشویید.هم جوش شیرین و هم آبلیمو دقیقا بعنوان یک روشن کننده طبیعی عمل می کنند .حالت شنی و روان جوش شیرین باعث پوسته پوسته شدن سلولهای مرده روی پوست زانو می شود.استفاده از این مخلوط در دراز مدت باعث رفع تیرگی های روی نواحی می شود.

 

از روغن بادام به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید.

هر شب یک قاشق غذاخوری روغن بادام روی نواحی تیره ارنج و زانو بریزید و با دست آن را ماساژ بدهید. بعد روی آن را با یک دستمال یا حوله بپوشانید و فردای آن شب با آب بشویید.روغن بادام یک مرطوب کننده طبیعی است .نه تنها رطوب پوست زانوها را افزایش می دهد بلکه باعث روشن تر شدن آن نیز می شود.

 

اگر پوست زانوهایتان زخمی شده یا دچار آفتاب سوختگی شده است از ماسک آلوئه ورا استفاده کنید.

 

قوی ترین لایه بردار برای رفع تیرگی زانو و آرنج

نصف فنجان ماست ساده را با ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید. این ماسک را برای ۱۵ تا ۳۰ دقیقه روی زانوها قرار بدهید و بعد آن را با آب کاملا بشویید.تحقیقات بسیاری نشان داده اند که آلوئه ورا در درمان زخم های پوستی موثر است.برای خارج کردن ژل آلوئه ورا خیلی راحت برگ های گیاه را از آن جدا کنید.سپس آن را از وسط ببرید و با یک قاشق محتویات درون گیاه را خارج کنید.اگر آلوئه ورای تازه در دسترستان نبود می توانید از داروخانه ها ژل آلوئه ورای خالص را تهیه کنید.

 

از یک لیف یا اسفنج زبر استفاده کنید.

 

قوی ترین لایه بردار برای رفع تیرگی زانو و آرنج

برای رفع سیاهی زانوها و آرنج میتوانید با استفاده از یک اسفنج یا لیف زبر و خشن سعی کنید پوست سر زانوها را بتراشید و سلول های مرده آن را از بین ببرید. از داروخانه یا فروشگاه ها یک لیف زبر یا سنگ پا بخرید و آن را در حمام ۳۰ ثانیه روی زانوهایتان بکشید و سپس با آب سرد هر دو زانوها را بشویید.این روش در درمان پسوریازیس و بیماری های دیگر مربوط به پوست خشک نیز موثر است.

 

از ژل ها یا سفید کننده های شیمیایی استفاده کنید.

 

قوی ترین لایه بردار برای رفع تیرگی زانو و آرنج

اگر مدت هاست لکه های سیاهی روی زانوهایتان دارید می توانید از کرم های سفید کننده حاوی ۲% هیدروکینون استفاده کنید. برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید سعی کنید هر روز ۴ تا ۶ بار این کرم را روی زانوهایتان بمالید.استفاده از هیدروکینون برای پوست های حساس ممکن است باعث التهاب شود.

اگر هنگام استفاده از این کرم احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن روی پوست زانو کردید بلافاصله آن را با آب سرد بشویید.بیشتر از ۶ هفته از کرم های روشن کننده پوست استفاده نکنید .چون باعث تحریک پوست و آسیب دیدن لایه خارجی آن می شوند.گفته می شود استفاده طولانی مدت از کرم های سفید کننده می تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

 

برای تشخیص مسائل و مشکلات مربوط به رنگدانه های پوستی به متخصص مراجعه کنید.

 

قوی ترین لایه بردار برای رفع تیرگی زانو و آرنج

اگر روش های زیادی را استفاده کرید اما هیچ کدامشان تاثیر گذار نبودند به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند با انجام آزمایشات مختلف علت تیرگی پوست زانوها را تشخیص دهد.حتما روش هایی که برای رفع سیاهی پوست زانو هایتان به کار برده اید را برای پزشکتان توضیح بدهید.احتمالا پزشکتان دلیل سیاهی پوست روی زانوها را تشخیص می دهد و از درمان های قوی تری برای رفع آن استفاده می کند.