ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

علت و درمان خرد شدن مو

موهای انسان همیشه جزو زیبایی محسوب می شوند و اگر شما موهای کاملا صاف و یکدست و بلند و بدون شکستگی و خرد شدگی داشته باشید قطعا می توانید با اعتماد به نفس زیادی در جامعه قدم بگذارید. امروزه یکی از مشکلات زیادی که خانم ها با آن در زمینه موهای خود مواجه هستند شکنندگی و خرد شدن موهای آنها است، عوامل زیادی باعث ایجاد چنین مشکلات و آسیب ها می شود و خرد شدگی موها باعث کوتاهی و بلند شدن تارهای آن در بخش های مختلف سر و آزاردهنده بودن و ظاهری ناهماهنگ در آنها می شود.

معمولا موها در بخش های مختلفی دچار آسیب می شوند و باعث شکستگی و خرد شدن آنها در نواحی مختلف موی سر می گردد. خرد شدن مو و کات شدن مواها امروزه به طور کاملا یکسان از قسمت خاص و مشخصی صورت نمی گیرد. با توجه به اینکه آسیب های شکنندگی و خرد شدن های مو از اهمیت زیادی برخوردار است در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل شما با را روش های مقابله با آن و درمان خرد شدن موی سر آشنا کنیم

دلایل مهم و پراهمیت خرد شدن موهای انسان ها

امروزه خرد شدن موهای سر باعث کاهش حجم زیادی از موها در انسان می شود و تا مدت ها باید از داروهای تقویتی برای اینکار استفاده نمایید، برای درمان خرد شدن موها باید زمان زیادی را صبر کنید تا با رشد مجدد تارهای مو این آسیب ها جبران شود.

معمولا خرد شوندگی موها هم برای آقایان و هم در خانم ها اتفاق می افتد و اصلا ربطی به کوتاهی و بلندی موهای سر ندارد. گاهی علت خرد شدن موها بعد از دکلره و رنگ و سایر روش هایی که باعث شکستگی و خرد شدن ها می شود و شما باید از موهای تان به نحو احسن مراقبت نمایید تا از این مشکلات جلوگیری شود.

خرد شدن موهای انسان دلایل زیادی دارد که گاهی این عوامل می تواند داخلی یا خارجی باشد.

عوامل اصلی داخلی شکننده شدن موها شامل

  • کمبود ویتامین های مهم در بدن در ریزش موی سر

معمولا در بیشتر مواقع خرد شدن موها و شکسته شدن ساقه مو به دلیل نبود ویتامین های مهم در بدن نظیر ویتامین E و زینک است که با کمبود آنها می تواند باعث خشکی و سکنندگی ساقه های مو و در نهایت خرد شدن آنها شود.

 

  • رژیم های نامناسب در نصف شدن موها از وسط

یکی از مهم ترین عوامل داخلی که باعث خرد شدن موها می شود، رژیم های غذایی نامناسب است. حتی گاهی شما با خوردن غذاهای قندی می توانید به شکندگی و زبر شدن موهایتان کمک کنید، پس از این به بعد در خوردن غذاها نیز دقت نمایید.

  • عصبی بودن علت اصلی شکستگی موها

معمولا استرس و خواب نامناسب و نگرانی و عصبی بودن می تواند باعث شکسته شدن موهای شما شود. در واقع عواملی مانند ناراحتی، عصبانیت می تواند شکسته شدن موهای تان را تسریع کند و دقت کنید که حتی شما اگر حوصله نداشته باشید نمی توانید به خوبی به موهای تان برسید.

 

 

عوامل اصلی بیرونی شکننده شدن موها 

  • انتخاب محصولات نامناسب و بی کیفیت

در زمان خرید محصولات شستشو مو باید به برچسب موجود روی شامپو ها و نرم کننده ها دقت داشته باشید، شما باید محصولی را تهیه نمایید که با جنس موی شما سازگار باشد. شما اگر از محصولات بی کیفیت و نامرغوب استفاده کنید موهای شما خشک و شکننده می گردد.

  • شنا در استخرهای کلردار

معمولا با شنا در استخرهای حاوی کلر می تواند باعث نابودی موهای شما شود، حتما از کلاه های شنا در استخرها استفاده کنید تا کلر با موهای شما برخورد نداشته باشد. در صورتی که کلاه شنا ندارید می توانید برای جلوگیری از خشک شدن موها بعد از شنا در استخر از محصولات مرطوب کننده نظیر سرم ها و اسپری های دوفاز استفاده نمایید.

  • خرد شدن موها پس از دکلره

معمولا دکلره کردن موها در خانم ها نیز نقش زیادی در خرد شدن موهای آنها دارد، شما باید در زمان رنگ مو دقت کنید و دکلره کردن ها باعث از بین رفتن چربی طبیعی موهای تان خواهد شد و آسیب زیادی به موهای شما می زند.

تلاش کنید که از رنگ کردن های زیاد و کرم های دلکره به طور زیاد استفاده نکنید زیرا مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث تضعیف موها و خرد شدن آنها می شود.

  • ابزار برقی آرایشی مو

حتی اگر شما از لوازم برقی آرایشی نظیر سشوار، اتو مو و حالت دهنده های مو به طور مکرر استفاده کنید، یا به صورت اصولی از آنها استفاده نکنید می تواند باعث شکستگی موها شوند. باید توجه داشت که این ابزارها حتی اگر از بهترین برندها و مدل ها استفاده شوند، به دلیل حرارت مستقیم و درجه حرارت بالا آسیب های زیادی را بر روی موهای شما وارد می کند.

کمبود چه ویتامین هایی باعث افزایش شکنندگی موهای انسان می شود؟

معمولا گاهی کمبود ویتامین هایی نظیر آهن باعث کاهش اکسیژن رسانی به فویلکول های مو می شود و در نهایت باعث خرد شدن موها می گردد. شما با دیدن نشانه های ضعیفی تارهای مو می توانید از قرص های زینک استفاده نمایید. ویتامین B12 در تنظیم سوخت و سازها و میزان انرژی فولیکول ها تاثیر زیادی دارد و با کمبود این ویتامین ها به مرور باعث تضعیف ساقه مو می شود.

درمان خرد شدن مو بدون کوتاهی

خشکی زیاد موهای انسان می تواند باعث ایجاد مو خوره و دوشاخ شدن آنها شود. دوشاخه شدن موها در بخش های پایینی ساقه و در نوک آنها به وجود خواهد آمد که باعث ضعیفی و خرد شدن موهای شما خواهد شد.قبل از تمام موهای سر شما دچار آسیب شوند باید جلوی موخوره ها و خرد شدگی ها را بگیرید.

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن مو خوره ها و کنه ها، کوتاه نمودن موها است. کوتاه کردن بدان معنی نیست که شما از بیخ موهای سرتان را بزنید، بلکه فقط نوک گیری و زدن تنها چند میلی متر از پایین موها به اندازه ای که قسمت های آسیب دیده کوتاه شوند، می باشد. آرایشگرها از قیچی های ظریف و مخصوصی برای اینکار استفاده می کنند.

 با استفاده از شامپوهای اصل، ماسک موهای مرغوب و روغن های مو سلامت و زیبایی را به موهای خود برگردانید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد