ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

ویونا بیوتی

مجله آرایشی و بهداشتی

آموزش شنیون جلوی مو با توجه به فرم صورت

شنیون جلوی مو

زیبایی و جذابیت در مراسمات مختلف  علاوه بر لباس به آرایش چهره و مو نیز بستگی دارد. آرایش و شنیون جلوی مو، در مراسم‌های مختلف بسیار مهم و ضروری است. نکته مهم در آرایش مو، تناسب فرم صورت با شنیون انتخابی است. یعنی با توجه به فرم صورت‌های مختلف، مدل مویی را در نظر بگیرید که باعث بهتر دیده شدن چهره شما شود.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  1. شنیون جلوی مو با توجه به فرم صورت
  2. شنیون مو برای زیر شال و روسری

 

شنیون جلوی مو با توجه به فرم صورت

آرایشگران حرفه‌ای و همین‌طور کارشناسان زیبایی، چهره را با توجه به فرم آن به چند دسته تقسیم بندی می‌کنند: بیضی، مستطیلی، مثلثی، قلبی و گرد. برای هر فرم صورت با توجه به ویژگی‌های آن نوع خاصی از شنیون جلوی مو توصیه می‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی شنیون مناسب برای هر فرم می پردازیم.

فرم مختلف صورت برای شینیون جلوی مو

1-شنیون جلوی مو برای صورت بیضی

صورت شما بیضی است اگر کشیدگی آن بیشتر در بخش استخوان‌های گونه باشد. یعنی شما استخوان گونه، پیشانیو چانه نسبتا پهن داشته باشید. اگر فرم صورت شما بیضی است، بهتر است در آرایش تمرکز زیادی بر روی چشم و گونه‌ها بگذارید.

فرم صورت بیضی یکی از بهترین فرم‌های صورت برای شنیون است و مناسب برای انواع شنیون‌های باز و بسته. دقت کنید اگر صورت شما بیش از حد کشیده است، به هیچ عنوان به مو ارتفاع ندهید

در مورد شنیون جلوی مو مناسب برای فرم بیضی در ابتدا توجه شما را به تصاویر زیر جلب می کنیم.

شنیون مو

برای فرم صورت کشیده بهترین راه شنیون ، جمع کردن همه مو یا ریختن بخشی از مو روی چهره است

شینیون جلوی مو

 

ویژگی اصلی در این نوع صورت، پهن بودن استخوان چانه است. بنابراین در آرایش و شنیون جلوی مو، باید به این نکته دقت بالایی داشت. برای این فرم صورت، دو نوع مدل مو پیشنهاد می‌شود. در نوع اول موها به صورت فرق کج باشد و بخشی روی چهره قرار بگیرد. در ادامه می‌توان بخش‌های دیگر را با انواع بافت و ترکیب آن با مهره و اکلیل دیزاین کرد. این موضوع باعث پوشیده شدن استخوان گونه می‌شود. در نوع دیگر مدل مو، باید موها به طور کامل از روی صورت جمع و در بالای سر شنیون شود. این موضوع شاید در برخورد اول در شما این تصور را ایجاد کند که این موضوع باعث دیده شدن پهنای صورت می‌شود. در حالیکه جمع کردن مو در بالای صورت و شنیون آن، موجب کشیده دیده شدن چهره می‌شود.

 

2-شنیون صورت مستطیلی

برای  تعیین فرم صورت مستطیلی باید از یک خط کش یا متر خیاطی استفاده کنید، اگر طول صورت شما در مقایسه با عرض آن، بیشتر بود، این به معنای داشتن فرم صورت مستطیلی است.  ویژگی دیگر این فرم صورت، فاصله زیاد گونه تا فک و همینطور وجود بینی کشیده است. فرم صورت مستطیلی به دلیل داشتن زوایا امروزه بسیار زیبا و جذاب است. دقت کنید در شنیون جلوی مو زوایای گونه و فک از بین نرود. از معروفترین افراد با فرم صورت مستطیلی میتوان به آنجلینا جولی، جنیفر لوپز و دمی لواتو اشاره کرد.

برای شنیون جلوی مو در فرم مستطیلی چند روش وجود دارد.

نکته مهم در شنیون جلوی مو برای فرم صورت مستطیلی، حفظ زوایا و فرم صورت است. یعنی باید دقت کنید موها یا به طور کامل در بالای سر جمع شوند، یا به صورت باز و آشفته اطراف گونه و گردن قرار بگیرند. این موضوع کمک می‌کند تا صورت به جای باریک و کشیده، حجیم و پهن دیده شود. در ادامه تا حد امکان سعی کنید از محکم بستن مو خودداری کنید و موها تا حد امکان به صورت شل بسته شوند.

لایه لایه کردن و خرد کردن موها باعث ظریف شدن زوایای صورت می‌شود و این موضوع برای شنیون خانم‌ها بسیار مهم است. در این روش تا حد زیاد سعی میشود تا صورت ظریفتر دیده شود.دراین حالت می‌توان موها را به صورت فر یا صاف در اطراف صورت ریخت. این موضوع باعث ظرافت صورت به خصوص در افرادی که صورت مستطیلی و پهن دارند، بسیار کارآمد است.

شنیون مو

در نهایت شنیون جلوی مو با کمک مدل مو گوجه ای . یکی از مدل مو های توصیه شده برای افراد ریسک پذیر، مدل مو گوجه ای است. اگر شما چهره مستطیلی دارید می‌توانید با  افتباس از مدل مو دمی لواتو، موهای خود را به صورت گوجه ای ببندید. در این حین توصیه می‌شود یا موهای خود را به طور محکم ببندید، یا کاملا شل قرار دهید . اگر پیشانی شما  خیلی پهن است، سعی کنید مقداری از چتری را  به صورت تکه تکه روی پیشانی بریزید.

 

مدل جلو مو

 

3- شنیون صورت گرد

ویژگی فرم صورت گرد، تقارن و برابر بودن طول و عرض است. در این فرم چهره بقیه اجزای صورت شما هم تا حدودی گرد تر به نظر می‌رسند. دقت کنید که در این فرم مو بهتر است تا حد امکان از کوتاه کردن بیش از حد مو پرهیز کنید.

استخوان گونه و ابروها در این فرم صورت برجسته‌تر از حالت طبیعی هستند.

لاغر نشان دادن چهره‌های گرد در آرایش و همینطور شنیون جلوی مو بسیار با اهمیت است بنابراین از شنیون‌هایی که حجم مو را کاهش می‌دهند یا حجم مو را در پشت سر جمع می‌کنند، استفاده کنید. سعی کنید در شنیون تا حد امکان از گرد کردن صورت بپرهیزید و با طرح‌های شلوغ و ایجاد خطای دید، زوایای فرضی بسازید از معروف‌ترین سلبریتی‌ها با صورت گرد می‌توان به سلناگومز اشاره کرد.

روش دیگر برای شنیون جلوی مو در این فرم صورت، استفاده از چتری‌های خرد شده است. با استفاده از این روش از گردی صورت کم کنید. بهتر است در این فرم از بافتن جلوی مو خودداری کنید. بافت جلوی مو باعث افزایش گرد صورت می‌شود

 

شنیون جلوی مو

 

قانون بسیار مهم در مورد صورت‌های گرد، ایجاد زاویه و کشیدگی با مدل مو است

 

 

سلنا گومز به عنوان یکی از سلبریتی‌های دارای صورت گرد، از دو روش استفاده می‌کند.در روش اول با استفاده از شنیون‌ جلوی مو به صورت شلخته و لایه‌ای موهای خود را دیزاین می‌کند. در ادامه این دیزاین یا به صورت موهای فر است و یا صاف و از این طریق تنوع در چهره را حفظ می‌کند. در بسیاری از موارد نیز گومز با موهای کاملا بسته در پشت سر دیده می‌شود. در ین حالت برای شنیون جلوی مو از روش‌های ساده مثل فرق وسط یا فرق از بغل استفاده می‌شود.

4- شنیون برای فرم صورت مثلثی

 

ویژگی صورت مثلثی، پهن بودن استخوان فک، نسبت به پیشانی است. افراد دارای چهره مثلثی، معمولا چانه پهن دارند.

در این نوع فرم صورت، کاهش توجه از چانه بسیار مهم است. بنابراین باید شنیون جلوی مو، در مقایسه با سایر فرم‌های صورت، شلوغ تر و با جزئیات بیشتر یابد. مدل موهای مورد استفاده باید تمامی صورت را در بر بگیرد. استفاده از موهای خیلی صاف و خیلی بلند برای افراد با صورت مثلثی اصلا توصیه نمی‌شود. سعی کنید شنیون جلوی مو به گونه‌ای باشد که اندکی پایین‌تر از چانه تمام شود. این موضوع باعث کاهش توجه به چانه می‌شود. نائومی کمبل از معروف‌ترین سلبریتی‌ها با صورت مثلثی است.

 

شنیون مو

 

چتری جز اصلی صورت مثلثی است

 

 

مدل موی کمپبل معمولا از چتری در مدل های مختلف تشکیل شده است. وجود چتری از پهنای پیشانی می‌کاهد.

 

5-شنیون برای فرم صورت قلبی

چهره افراد دارای فرم صورت قلبی، دارای پیشانی بزرگ و چانه کوچک است. افراد قلبی و مثلثی فرم صورت مشابهی دارند و فقط در فرم چانه متفاوت هستند. بنابراین باید در این فرم صورت با حساسیت بیشتری، شنیون جلوی مو انتخاب شود.

چتری برای این افراد از انتخاب‌های بسیار مناسب است اما نباید چتری را به طور ساده روی صورت رها کرد. چتری‌های کج همراه با بافت در بخش عقبتر می تواند باعث زیبایی و جلوه بیشتر در این مدل مو شود.

برای از بین برد تیزی در ناحیه چانه، می‌توان از فر کردن مو در بخش‌های نزدیک چانه استفاده کرد. مدل موی پیکسی نیز از مدل‌های مناسب برای این فرم صورت است.

مدل موهایی که باعث پوشانده شدن فک واستخوان چانه شما می‌شوند اصلا مناسب نیستند.

دقت کنید اگر اختلاف حجم پیشانی و فک خیلی زیاد است از مدل موهایی استفاده کنید که شنیون بسته هستند و  حجم مو را پخش کنند.

اسکارلبت جوهانسون یکی از افرادی است که چهره قلبی دارد و در شنیون موهای خود بسیار دقیق عملکرده است.

شنیون جلوی مو

 

در این دو تصویر جانسون با دو مدل جلوی مو دیده می‌شود، در  عکس بالا با استفاده از بافت اقدام به حجیم کردن چهره و جلب توجه به سمت پیشانی کرده است. در عکس دوم با ایجاد موی فر در نزدیکی چانه، باعث پهن‌تر دیده شدن چانه  شده است.

شنیون مو برای زیر شال و روسری

با توجه به استفاده از روسری و شال، شنیون جلوی مو نقش به سزایی در زیبایی دارد، اما دقت کنید تا حد امکان از شنیون‌های حجیم و بزرگ دوری کنید. تا حد امکان از بافت‌های کف سر، چتری و بافت تلی استفاده کنید. این موضوع باعث می‌شود حجم مو کمتر شود و در کنار آن، زیبایی قابل توجهی نیز برای مو به ارمغان می‌آورد. دقت کنید برای انجام هر نوع بافتی لازم است قبل از آن موها را شانه بزنید، پوش کنید و بعد بافت و.. انجام دهید.

در ادامه نمونه‌هایی از مدل‌های مختلف مو برای زیر شال و روسری نشان داده شده است.

شنیون زیر روسری

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد